مشخصات گوشی آیفون iPhone 13 Pro Max + قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی آیفون iPhone 13 Pro Max می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی موبایل آیفون 13pro max ساخته شرکت اپل است که با چند ویژگی جدید روانه بازار شد. شرکت اپل روز _سه‌شنبه چهاردهم سپتامبر_ ۲۰۲۱ (بیست‌وسوم شهریورماه ۱۴۰۰) از نسل جدید گوشی‌های آیفون این شرکت پرده برداشت. سری آیفون ۱۳ از چهار گوشی تشکیل می‌شود که در بالاترین سطح شامل iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max شده و در سطحی پایین‌تر iPhone 13 و iPhone 13 mini را شامل می‌شود.

طراحی آیفون‌های جدید نسبت به سری آیفون ۱۲ با تغییرات حداقلی روبه‌رو شدند و بسیاری از موارد کلیدی پیشین از جمله لبه‌های تخت پیرامونی (در هر چهار گوشی) و فرم لنزهای دوربین (در مدل‌های پرو) بدون تغییر مانده‌اند. از جمله نکات جدید در این سری باید به پنل ۱۲۰ هرتزی در مدل‌های پرو و ارتقای باتری در همه مدل‌ها اشاره کرد. طبق معمول بالاترین مشخصات این سری از محصولات آیفون را باید در رده Pro و به‌طور ویژه مدل Pro Max جست‌وجو کرد که تغییرات بنیادی‌تری در مقایسه با دو عضو ساده‌تر این گروه ارائه دادند.

مشخصات iPhone 13 Pro Max

صفحه نمایش و بدنه iPhone 13 Pro Max

نمایشگر iPhone 13 Pro Max یکی از جذابیت‌های مهم این خانواده به حساب می‌آید؛ این صفحه‌نمایش‌ها که اپل از آن با عنوان Super Retina XDR یاد می‌کند همچنان به‌ترتیب ۶.۱ و ۶.۷ اینچی بوده و تغییری در وضوح آن‌ها نسبت به قبل (۱۱۷۰×۲۵۳۲ پیکسل در آیفون ۱۳ پرو و ۱۲۸۴×۲۷۷۸ پیکسل در آیفون ۱۳ پرو مکس) ایجاد نشده، اما این بار برای نخستین بار از فناوری جدیدی بهره می‌برند که نه‌تنها انرژی کمتری را مصرف می‌کنند بلکه یکی از کمبودهای همیشگی اپل یعنی نبود نرخ رفرش بالای نمایشگر را نیز جبران کرده است.

iPhone 13 Pro Max از نرخ رفرش متغیر ۱۲۰ هرتزی پنل که اپل آن را ProMotion می‌نامد، پشتیبانی می‌کند و این نرخ بسته به محتوا بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر خواهد بود تا در مواقع نیاز، تصویر روان‌تری پیش‌روی کاربران قرار گیرد و در مواقعی که با محتوای ایستایی روبه‌رو هستیم در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

به‌گفته اپل این سیستم با ساختار داخلی iOS نیز همانند بوده و برای مثال در هنگام جابجایی بین اپلیکیشن‌ها یا اسکرول کردن صفحه، نرخ رفرش با توجه به سرعت کشیده شدن انگشت کاربران روی صفحه‌نمایش تنظیم می‌شود، نکته قابل توجه دیگر در این رده به حداکثر روشنایی این پنل تعلق دارد که ۲۵ درصد بیشتر بوده است.

طراحی این مدل نسبت به نسل قبلی تغییر بزرگی را شاهد نبوده و در غیاب Touch ID که از مدت‌ها پیش ادامه غیبت آن در این سری مشخص شده بود با ظاهری مشابه قبل با صفحه‌نمایش فول‌اسکرین و دوربین‌های سه‌گانه بخش پشتی مواجه است، اما این تمام ماجرا نیست و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد ناچ بالای صفحه و سیستم دوربین TrueDepth در این سری اندکی تغییر کرده و به‌گفته اپل ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

نوار پیرامون دستگاه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است؛ این نوارها در یک فرآیند فیزیکی رسوب بخار قرار گرفته تا علاوه بر دست یافتن به ظاهر کاستوم مورد نظر اپل در برابر ساییدگی و خوردگی نیز مقاومت پیدا کنند. این سری در چهار رنگ شامل خاکستری گرافیتی، طلایی، نقره‌ای و یک رنگ جدید آبی به نام sierra blue ارائه شده است که برای ساخت sierra blue نیاز به یک فرآیند کاملاً جدید و مجزا بوده است. در این فرآیند به‌گفته اپل «ذرات سرامیک فلزی در مقیاس نانومتری» برای ایجاد نتیجه‌ای بسیار با دوام و در عین حال زیبا روی یک سطح اعمال شده‌اند.

دوربین iPhone 13 Pro Max

در حالی‌که در نگاه اول با همان سیستم دوربین‌های دو سال قبل روبه‌رو هستیم، اما در عمل همه چیز با تغییر روبه‌رو شده و آن‌طور که اپل می‌گوید «بزرگ‌ترین پیشرفت دوربین تا به امروز» در بخش دوربین iPhone 13 Pro Max رخ داده است. دوربین اصلی این گوشی که در ضلع پایینی و رو به خارج مثلت لنزها قرار دارد مانند دو سال قبل یک نمونه ۱۲ مگاپیکسلی است، اما شباهت این دوربین با نسل قبلی آن در همین جا خاتمه پیدا می‌کند چرا که عملاً با دوربین تازه‌ای در این گوشی روبه‌رو می‌شویم که نه تنها دیافراگم لنز f/1.5 آن نسبت به f/1.6 بازتر شده بلکه پیکسل‌های ۱.۹ میکرونی آن نیز در مقایسه با پیکسل‌های ۱.۷ میکرون مدل قبل‌تر بسیار بزرگ‌تر شده‌اند. این تغییرات به‌گفته اپل به ۲.۲ برابر بهبود بیشتر در نور کم منجر می‌شود سنسور این دوربین بزرگ‌ترین حسگری است که تا به حال در گوشی‌های آیفون به کار گرفته شده است.

دوربین دوم که درست بالای دوربین اصلی جای دارد، یک نمونه ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو است که بار دیگر تفاوت‌های مشهودی نسبت به قبل دارد؛ در iPhone 12 Pro Max با یک ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو متفاوت با f/2.2 و فاصله کانونی ۶۵ میلی‌متری روبه‌رو می‌شدیم، اما داستان در iPhone 13 Pro Max متفاوت شده که به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو جدید با فاصله کانونی ۷۷ میلی‌متری و f/2.8 مجهز شده‌اند که تصویری معادل سه برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌کند.

بزرگ‌ترین آپدیت در بین دوربین‌های این گوشی بی‌شک به دوربین اولتراواید این مجموعه تعلق دارد که برای اولین بار با فوکوس خودکار همراه شده است. هر سه دوربین این قسمت از جمله دوربین تله‌فتو برای اولین بار از حالت شب یا نایت مد پشتیبانی می‌کنند و سنسور LiDAR نیز این بار در این گوشی حضور دارد.

سخت افزار iPhone 13 Pro Max

طبق انتظار پردازش در iPhone 13 Pro Max مانند سه عضو دیگر این خانواده با پروسسور جدید Apple A15 Bionic صورت می‌پذیرد که در آن از دو هسته سطح بالا ( Hige Performance cores) و چهار هسته رده پایین‌تر ( High Efficiecy cores) استفاده شده است.

ساختار A15 Bionic حاضر در iPhone 13 Pro Max از گرافیک پنج هسته‌ای جدیدی استفاده می‌کندکه اپل آن را قدرتمندترین گرافیک خود در این سطح قلمداد می‌کند. اپل این گرافیک را ۵۰ درصد سریع‌تر از رقبای پیشروی آن می‌داند و حتی پا را فراتر گذاشته و این گرافیک را واجد سریع‌ترین پرفورمنس در بین تمامی گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است که نه تنها در بازی‌های پیشرفته بلکه برای اجرای ویژگی‌های مدرن دوربین از جمله Apple ProRaw و برداشت ویدئوی 4 K Dolby Vision نیز ابزار کارآمدی خواهد بود. این مدل علاوه بر سه حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی برای نخستین بار با حافظه یک ترابایتی نیز به بازار عرضه شده است.

شبکه‌های ارتباطی iPhone 13 Pro Max

قابلیت اتصال به 5G، وای‌فای، هات‌اسپات، بلوتوث پنج، اتصال NFC، Lightning, USB 2.0 و مسیریاب‌های ماهواره‌ای دو فرکانسی از دیگر ویژگی‌های شبکه‌های ارتباطی iPhone 13 Pro Max است.

باتری iPhone 13 Pro Max

گوشی iPhone 13 Pro Max تا ۲.۵ ساعت دوام بیشتر نسبت به iPhone 12 Pro Max برخوردار است به گونه‌ای که تا ۲۸ ساعت نمایش ویدئو از حافظه و ۹۵ ساعت پخش موسیقی از روی حافظه این گوشی دوام دارد؛ اپل دوام باتری آیفون ۱۳ پرو مکس را بالاترین میزان در بین تمامی آیفون‌های این شرکت می‌داند.

برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی تغییری در توان شارژر گوشی‌ها در هر دو حالت سیمی و بی‌سیم ایجاد نشده و همچنان با همان توان ۲۰ واتی قبلی به صورت سیمی، ۷.۵ واتی به صورت وایرلس عادی (فناوری Qi) و ۱۵ واتی با MagSafe باتری گوشی را شارژ می‌کنند. شارژر ۲۰ واتی این گوشی که البته همراه جعبه ارائه نشد، می‌تواند پس از ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد از ظرفیت باتری را پر کند.

اپل در این مدل مانند سال‌های گذشته از ملاحظات محیط زیستی در تولید این گوشی گفته است که نباید انتظاری از حضور شارژر در جعبه دستگاه داشت، مورد دیگری که در این گوشی حذف شده پلاستیک دور جعبه گوشی است که به گفته این شرکت حذف آن منجر به استفاده نشدن از ۶۰۰ تن پلاستیک شده است.

سیستم عامل iPhone 13 Pro Max

آیفون ۱۳ پرومکس به صورت پیش‌فرض از IOS 15 استفاده می‌کند. این گوشی فاقد حسگر اثرانگشت است برای قفل گوشی باید از پین، رمز عبور و تشخیص چهره استفاده کرد.

مزایای iPhone 13 Pro Max

  • طراحی برجسته، محکم و ضد آب
  • نمایشگر OLED دقیق با دالبی ویژن و گونه‌ای از رفرش ۱۲۰ هرتزی
  • اسپیکرهای استریو با صدای بلند و خروجی مناسب
  • عملکرد غیرقابل رقابت
  • کیفیت عکس و ویدئوی در هر چهار دوربین
  • نمایشگر ProMotion
  • دوربین تله‌فتو با زوم اپتیکال سه برابری

معایب iPhone 13 Pro Max

  • ظاهر قدیمی
  • وزن بالا
  • در دسترس نبودن گسترده نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز در اپلیکیشن‌های غیر اپلی
  • تمایل چیپ‌ست به کاهش شدید پرفورمنس (throttling) در زیر بار سنگین
  • سریع نبودن شارژ سریع
  • نداشتن تنظیمات برای عکاسی ماکرو
  • ناچ بالای صفحه
  • گزینه Cinematic mode گزینه تازه و نه‌چندان کاربردی

قیمت iPhone 13 Pro Max

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت iPhone 13 Pro Max با حافظه ۲۵۶ گیگابایت active و not active و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود ۵۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا آیفون iPhone 13 Pro Max بخریم؟

آیفون iPhone 13 Pro Max در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید، سپس بررسی کنید آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید هست یا خیر؟

طراحی برجسته، محکم و ضد آب، نمایشگر روشن OLED، اسپیکرهای استریو با صدای بلند و خروجی مناسب، عملکرد غیرقابل رقابت، کیفیت عکس و ویدئوی عالی در هر چهار دوربین ازجمله ویژگی‌های آیفون iPhone 13 Pro Max است که آن را به محصولی ارزشمند برای خرید تبدیل می‌کند.

کد خبر 612378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.