چین به کنترل همه‌جانبه هنگ‌کنگ دست یافت/ مبارزه قاطعانه پکن با جدایی‌طلبی تایوان

رئیس‌جمهوری چین در کنگره حزب کمونیست این کشور با اشاره به حمایت حزبی از امنیت ملی، حفظ ثبات اجتماعی، حفاظت از جان مردم و کنترل اوضاع در هنگ‌کنگ گفت: "قاطعانه" مبارزه بزرگی را علیه "جدایی‌طلبی و مداخله" در تایوان انجام دادیم و این یک عزم "قوی" را برای مخالفت با استقلال تایوان نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری تاس، بیستمین کنگره حزب کمونیست چین امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ در پکن افتتاح شد و تا بیست‌ودوم اکتبر (سی‌ام مهرماه) ادامه خواهد داشت.

حدود ۲۳۰۰ نماینده مجمع به نمایندگی از ۹۶.۷ میلیون تن از اعضای حزب حاکم چین، نتایج پنج سال اخیر را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد و اهداف و مقصودهای توسعه این کشور را برای پنج سال آینده و احتمالاً برای یک دوره طولانی‌تر تصویب خواهند کرد. مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی و با تدابیر امنیتی شدید آغاز شد.

شیء جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین امروز در جریان سخنرانی افتتاحیه این کنگره حزبی که هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود، گفت کشورش به کنترل همه‌جانبه هنگ‌کنگ دست یافته و آن را از "هرج و مرج" به "حکومت‌داری" تبدیل کرده است.

رئیس‌جمهوری چین همچنین تاکید کرد که پکن "قاطعانه" مبارزه بزرگی را علیه جدایی‌طلبی و مداخله در تایوان به راه انداخته است.

او با تاکید بر اینکه در مورد تایوان "مصمم" است، گفت که این نشان‌دهنده "عزم و توانایی قوی پکن برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و مخالفت با استقلال تایوان است. "

شیء همچنین از حکومت حزب کمونیست خود در این نشست بزرگ رهبری که در آن انتظار می‌رود سومین دوره تاریخی قدرت را به او تحویل دهند و او برای سومین مرتبه رئیس‌جمهوری چین شود، تمجید کرد.

او خطاب به حاضران در "تالار بزرگ خلق" در پکن گفت: بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، کنگره بسیار مهمی است که در لحظه حساسی تشکیل شده است، زمانی که کل حزب و مردم از همه اقوام در حال آغاز سفر جدیدی برای ساختن همه‌جانبه یک کشور سوسیالیستی مدرن و حرکت به سوی هدف صد ساله دوم هستند.

شیء جینپینگ گفت که چین "مردم و زندگی آنها" را در اولویت قرار داده است و در هنگام مقابله با همه‌گیری کووید -۱۹ مورد تحسین بین‌المللی قرار گرفت. وی افزود: چین "در بالاترین سطح از ایمنی و سلامت مردم محافظت کرده و در هماهنگی پیشگیری و کنترل همه‌گیری و توسعه اجتماعی و اقتصادی به نتایج مثبت قابل توجهی دست یافته است."

رئیس‌جمهوری چین همچنین اعلام کرد: از اقتصاد خصوصی حمایت می‌کند و به بازار اجازه می‌دهد نقش تعیین‌کننده‌ای در تخصیص منابع داشته باشد. به گفته وی، هدف پکن رشد اقتصادی با کیفیت بالاست و پنج سال آینده برای ایجاد یک قدرت سوسیالیستی مدرن بسیار مهم خواهد بود.

شیء جینپینگ تاکید کرد: باید یک سیستم اقتصادی بازار سوسیالیستی در سطح بالا بسازیم. سیستم مالکیت عمومی را بی‌لحظه تحکیم و توسعه دهیم، توسعه اقتصاد خصوصی را بی‌امان تشویق و حمایت کنیم، نقش تعیین‌کننده بازار را در تخصیص منابع به طور کامل بازی کنیم و برای نقش دولت عملکرد بهتری داشته باشیم.

رئیس‌جمهوری چین همچنین گفت که سرکوب فساد به دست او "خطرات نهفته جدی" را در حزب کمونیست حاکم و ارتش این کشور از بین برده است.

وی خطاب به هیأت‌های حاضر با اشاره به کمپینی که به گفته منتقدان برای محدود کردن مخالفان داخل این حزب استفاده شده است، گفت: مبارزه با فساد یک پیروزی قاطع به دست آورده و به طور همه‌جانبه تثبیت شده و خطرات نهفته جدی در حزب، دولت و ارتش را از بین برده است.

شیء خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در شاخه نظامی حزب "ارتش آزادی‌بخش خلق" شد و مجدداً تأکید کرد که چین استفاده از قوه قهریه را برای تحت کنترل درآوردن جزیره خودگردان تایوان رد نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری چین گفت: اتحاد دوباره به طور قطع باید محقق شود و این موضوع حتماً محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد که اقدامات انجام شده پس از اعتراضات بزرگ در هنگ‌کنگ در سال ۲۰۱۹ نظم را برقرار کرده است و تضمین کرد که هنگ‌کنگ به دست میهن‌پرستان اداره می‌شود.

کد خبر 612331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.