دشمن‌شناسی عامل جلوگیری از توطئه‌ها است

امام جمعه زرین‌شهر گفت: نداشتن شناخت درست از دشمن به جامعه آسیب می‌زند، از این رو باید با بصیرت و دشمن‌شناسی به نحوی عمل کنیم که دشمن نتواند نقشه و توطئه خود را در کشور پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان شامگاه امروز_ شنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در نشست با جوانان شهرستان لنجان در مصلی بزرگ حضرت ولی عصر (عج) زرین‌شهر مکتب سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را نسخه‌ای شفابخش برای عبور از معضلات و مشکلات دانست و اظهار کرد: نسل جوان کشور امروز تشنه شناخت حاج قاسم سلیمانی است، چراکه وی یک انقلابی عمل‌گرا با ضمیری روشن، اندیشه‌ای بلند و روحیه مردمی بود که پس از شهادت نیز به چراغ راهی برای جوانانی که در ایران اسلامی به دنبال اسوه، الگو و راه هدایت و نجات می‌گشتند مبدل شد.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی برای در اختیار گرفتن ذهن نسل جدید و آینده کشور برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام داده‌اند و با دام‌های مختلف که پهن کرده‌اند به خیال پوچشان در حال رسیدن به آرزوی بزرگ خود یعنی نابودی انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه تا زمانی که نسل جوان کشور پیرو مکتب حاج قاسم سلیمانی است دشمن نمی‌تواند به انقلاب و آرمان‌های انقلاب آسیبی وارد کند، خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم که همان مکتب اهل بیت (ع) است در کشور وجود دارد و جوانان و نوجوان دلبسته این مکتب هستند، از این رو به جرأت می‌توان گفت دشمنان ایران اسلامی آرزوی خود را در راستای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی به گور خواهند برد.

وی ادامه داد: شاگردان مکتب سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی در عرصه‌های مختلف به خوبی نشان دادند استوارتر از گذشته از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

باقریان ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی را یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی خار چشم دشمنان اسلام است، از این رو درصدد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند و به همین دلیل دسیسه‌ای تحت عنوان هفته برائت را در مقابل هفته وحدت با هدف ایجاد تفرقه اجرایی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران، شیعیان و اهل سنت در کنار یکدیگر برادرانه زندگی می‌کنند، اما دشمنان در تلاش هستند با دسیسه‌های مختلف به نام اسلام میان شیعه و سنی شکاف ایجاد کنند.

امام جمعه زرین‌شهر تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی با توسل به ابزارهای مختلف به دنبال برهم زدن اتحاد مسلمانان است در حالی که همه انبیا و پیامبران الهی، اهل‌بیت (ع) و بزرگان و علمای انقلاب اسلامی در مسیر وحدت حرکت و در این مسیر جان خود را فدای اسلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در مقابل این فتنه خطرناک هوشیار باشیم و در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند، وظیفه خواص و افراد تأثیرگذار دنیای اسلام، تمرکز بر ایجاد راه‌ها و زمینه‌های عملی برای اتحاد بین مسلمانان است، حرکت کنیم.

باقریان با بیان اینکه مستکبران جهان، کشورهای قوی و قدرتمند را برنمی‌تابند، گفت: ملت ایران با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به جوانان در رشته‌های هوافضا، نانو و انرژی هسته‌ای و دیگر علوم پیشرفت‌های خوبی کرده است، کشورهای ابرقدرت تحمل دیدن پیشرفت ایران ندارند و به دشمنی خود ادامه می‌دهند.

امام جمعه زرین‌شهر اظهار کرد: مستکبران جهان با چشمان خود شاهد نفوذ ایران اسلامی در دیگر کشورها، شکسته شدن تابوی تحریم‌های ظالمانه و رسیدن به قلعه‌های پیشرفت و ترقی ایران هستند و این مسائل آنها را روز به روز عصبانی‌تر می‌کند.

باقری گفت: امروز جوانان نخبه ایرانی پیشرفته‌ترین پهباد ابرقدرت‌های جهان را در خاک خود زمین گیر و با مهندسی معکوس نمونه آن را تولید کرده است و حتی این نمونه‌های تولید شده را صادر می‌کنند، از این رو برای جلوگیری از پیشرفت روز افزون کشور از اجرای هیچ جنایتی فرو گذار نبوده‌اند و نمونه‌های از وحشی‌گری‌های برنامه‌ریزی شده آنان را در جریان اغتشاشات اخیر مشاهد کردیم.

وی تاکید کرد: نداشتن شناخت درست از دشمن به جامعه آسیب می‌زند، از این رو باید با بصیرت و دشمن‌شناسی به نحوی عمل کنیم که دشمن نتواند نقشه و توطئه خود را در کشور پیش ببرد.

کد خبر 612270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.