از قتل عام در کرج تا خودکشی یک جوان پس از قتل فجیع مادر

ماجرای خودکشی یک مرد، جزئیات قتل عام در کرج، خودکشی یک جوان پس از قتل فجیع مادر، هلاکت دو تروریست در حمله مسلحانه، کشف ۸۶ قبضه اسلحه غیرمجاز و پدرکشی با اسلحه شکاری را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهریورماه ۱۴۰۰، مأموران پلیس و اورژانس تهران در جریان اقدام به خودکشی مرد جوانی در یک خانه قرار گرفتند و به محل حادثه در کیانشهر اعزام شدند. مأموران پلیس پس از تحقیقات ابتدایی پی بردند که مرد جوان به علت فوت همسرش بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا دچار افسردگی شدید شده و در اتاق خانه خود به وسیله چاقو پس از خودزنی رگ دستش را بریده است.

مأموران پلیس و اورژانس تهران پس از دریافت این اطلاعات مهم بلافاصله اقدامات اولیه را آغاز کردند و پس از چندین ساعت مشاوره مرد جوان را از خودکشی منصرف کردند و او را نجات دادند. مرد ۳۲ ساله که از ناحیه دست و پا بر اثر خودزنی مجروح شده بود پس از نجات توسط مأموران پلیس و عوامل اورژانس به بیمارستانی در کیانشهر جهت مداوا منتقل شد. بنابراین گزارش، مرد جوان پس از این حادثه در بیمارستان جهت سیر مراحل درمانی بستری و به اورژانس اجتماعی معرفی شد.

جزئیات قتل عام در کرج

حسین ناصر خاکی دادستان عمومی و انقلاب فردیس، اظهار کرد: این حادثه حدود ساعت ۹ شب پنجشنبه بیست‌ویکم مهر رخ داد. براساس بررسی‌های اولیه، در اثر اختلافات قدیمی میان دو همسایه، یکی از همسایه‌ها که مردی ۶۰ ساله بود ضمن حمله مسلحانه با کلت کمری، مبادرت به تیراندازی به سمت اعضای خانواده همسایه کرد و تعدادی از آنها را به قتل رسانده و زخمی کرد.

وی با بیان اینکه فرد ضارب هم اکنون متواری است، افزود: در این حادثه، پنج عضو این خانواده شامل شش خواهر و برادر بودند، کشته شده و یک نفر دیگر مجروح شده و تحت درمان هستند؛ دستورات ویژه قضائی برای تسریع در شناسایی و دستگیری قاتل فراری صادر شده است.

وحید اکبری، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی فرمانداری فردیس گفت: ساعت ۱۶ روز پنجشنبه بیست‌ویکم مهر، اختلاف چندین ساله دو همسایه در شهر فردیس منجر به درگیری خیابانی شد. یکی از طرفین درگیری با سلاح کمری شش نفر از اعضای خانواده طرف دیگر را مورد هدف قرار داد که طی این حادثه پنج نفر فوت کردند و یک نفر در بیمارستان هستند.

وی افزود: این درگیری تا ساعت ۲۲ شب ادامه پیدا کرد و پیرمرد ۶۰ ساله به وسیله یک هفت‌تیر، شش نفر از اعضای خانواده همسایه را مورد هدف قرار داده است. ضارب پس از این حادثه به همراه خانواده خود به وسیله یک پیکان‌وانت متواری شده است.

خودکشی یک جوان پس از قتل فجیع مادر

این حادثه هنگامی رخ داد که پسر ۳۰ ساله به همراه مادرش از خانه خواهرش به منزل بازگشت و در توهم ناشی از بیماری روحی و روانی، مادرش را به قتل رساند و سپس با بستن شیلنگ به دور جسد، قصد داشت آن را با استفاده از نردبان فلزی به پشت بام خانه بکشاند و ازآنجا به پایین بیندازد اما قدرت بدنی کافی نداشت و فقط پیکر بی جان مادر ۶۰ ساله‌اش را تا پله دوم نردبان بالا کشید و رها کرد.

او سپس خود را از بالای طبقه ششم ساختمان پرت کرد و به طرز دلخراشی جان داد. بررسی‌های قاضی ویژه قتل بیانگر آن بود که وی دچار بیماری روحی و روانی بود که روز قبل داروهایش را مصرف نکرده بود. تحقیقات بیشتر در این‌باره از سوی قاضی محمود عارفی راد ادامه دارد.

هلاکت ۲ تروریست در حمله مسلحانه

محمدرضا دبیری مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: به دنبال حمله مسلحانه به یک شهروند مشهدی توسط عناصر مسلح در مشهد، با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی محل اختفای دو ضارب مسلح شناسایی و هر دو تروریست به هلاکت رسیدند.

وی افزود: عصر روز جمعه دو ضارب مسلح سوار بر خودروی پراید مشکی یک شهروند را با اسلحه کمری هدف قرار داده و متواری شدند. با تلاش مأموران امنیتی و انتظامی ظرف چند ساعت محل اختفای این دو مزدور شناسایی و آنها محاصره شدند و در پی درگیری دو جانبه، هر دو ضارب مسلح کشته و دو نفر از نیروهای حافظ امنیت نیز مجروح شدند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه خبرهای تکمیلی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: در محل اختفای این عناصر مسلح مقداری سلاح و مهمات کشف و ضبط شده است.

کشف ۸۶ قبضه اسلحه غیرمجاز

سردار سیدمحمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان، اظهار کرد: در راستای ارتقا امنیت عمومی، طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان به مدت چهار روز به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با همکاری سایر یگان‌های انتظامی در سراسر استان خوزستان با تسلط اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی ۶۶ نفر از دارندگان سلاح غیرمجاز و عاملان تیراندازی را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی در چندین عملیات مقتدرانه و منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: از دستاوردهای این طرح کشف ۸۶ قبضه انواع اسلحه جنگی و شکاری و ۳۴۶ عدد فشنگ بود. متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

پدرکشی با اسلحه شکاری

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل عمد در شهر سعد آباد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارشناسان جنایی پلیس آگاهی با بررسی همه جانبه ابعاد و زوایای صحنه جنایت و با توجه به ضد و نقیض گویی همسر و فرزند ارشد مقتول و عدم مطابقت اظهارات اعضا خانواده با صحنه جنایت، نامبردگان را به پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی افزود: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و با مستندات و ادله موجود، فرزند مقتول لب به اعتراف گشوده و صراحتاً به قتل پدرش با اسلحه شکاری اقرار کرد. قاتل در تحقیقات انجام شده و اعترافات فردی انگیزه خود را از این جنایت، اختلافات خانوادگی و درگیری‌های قبلی اعلام کرد.

کد خبر 612269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.