پروژه‌های شهری بدون فضای بی‌دفاع ایجاد شود

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه‌ها و طرح‌ها نباید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد فضای بی‌دفاع و رها شده شود، ایجاد فضاهای بی‌دفاع باعث حضور معتادان متجاهر و ایجاد ناامنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس احسان امروز _شنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در بازدید از خط‌آهن ۹ کیلومتری تهران-تبریز و باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: موضوع ایمنی، اطفا حریق و تأمین تجهیزات مورد نیاز اهمیت دارد و مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه طبقه فوقانی خط‌آهن تهران-تبریز پارکینگ خواهد شد، ادامه داد: با راه‌اندازی این پارکینگ که ظرفیت ۳۲۰۰ خودرو را خواهد داشت، بخشی از مشکلات منطقه ۱۷ و ۱۸ رفع خواهد شد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: پروژه‌ها و طرح‌ها نباید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد فضای بی‌دفاع و رها شده شود، زیرا ایجاد فضاهای بی‌دفاع باعث حضور معتادان متجاهر و ایجاد ناامنی می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که معضلات حوزه راه‌آهن رفع شود، مشکل ۷۲۰۰ پلاک که در حریم راه‌آهن هستند و ۳۰ درصد از بافت فرسوده را تشکیل می‌دهد، نیز رفع خواهد شد، همچنین پروژه‌هایی که برای باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) تعریف شده است، باید رویدادمحور و مردم‌محور باشد تا مورد استقبال قرار گیرد.

شمس‌احسان با بیان اینکه در پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) باید به مراکز خدماتی و فرهنگی توجه ویژه‌ای شود، افزود: با توجه به قرارگیری پروژه در بافتی که به نوعی مفصل ارتباطی بین مسیرهای مهم است و با توجه به تاریخ بافت مورد نظر و بستر پروژه باید از معماری ایرانی-اسلامی استفاده شود.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز و اهداف آرمانی پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) توسعه طبیعت است، اضافه کرد: نسبت فضای سبز به کل طرح با توجه به مساحت پروژه بسیار کم است. بستر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) با توجه به گستردگی زمین و امکانات پروژه این قابلیت را دارد که مسیرهای ویژه‌ای برای دوچرخه‌سواری با در نظر گرفتن پیوستگی مسیر دوچرخه و پیاده‌روی طراحی شود.

کد خبر 612186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.