دانشگاه جای دلباختگان فراماسونری و مارکسیسم نیست/ اساتید گزینش شوند

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم شفافیت در موضع‌گیری اساتید گفت: اساتیدی که طرفدار برخی جریانات انحرافی هستند نباید اجازه داشته باشند که پشت میز اسلام بنشینند، خواسته ما از وزیر دادگستری این است که با تقویت گزینش کارکنان دانشگاه جلوی این نفاق را بگیرد.

علی‌اکبر علیزاده‌برمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم برخورد با عوامل تشویق اذهان دانشجویان در دانشگاه‌ها اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهمی که امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب مطرح کردند، گزینش افراد بود و بر این اساس تشکیلاتی برای گزینش در سراسر کشور ایجاد شد و یک شورای عالی گزینش نیز وظیفه قانونگذاری، نرم‌افزاری و سیستم عاملی این مجموعه را انجام می‌دهد یا در مواردی برای رده‌های عالی تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با اشاره به بی‌توجهی مسئولان به گزینش نیروها افزود: در سال‌های گذشته گزینش نیروها یکی از موضوعاتی بود که کمتر مورد توجه قرار گرفت که پیامد آن حضور برخی اساتید در دانشگاه است که موضع خود را انقلابی معرفی می‌کنند اما دلباخته غرب، فراماسونری یا مارکسیست هستند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم شفافیت در موضع‌گیری اساتید خاطرنشان کرد: اساتیدی که طرفدار برخی جریانات انحرافی هستند نباید اجازه داشته باشند که پشت میز اسلام بنشینند این به معنای نفاق است و خواسته ما از وزیر دادگستری این است که با تقویت گزینش کارکنان دانشگاه جلوی این نفاق را بگیرد.

وی همه افراد حاضر در دانشگاه را موظف به رعایت قانون اساسی دانست و ادامه داد: بر اساس مقدمه و اصولی که در قانون اساسی وجود دارد، اساتید باید برای تدریس در دانشگاه گزینش شوند و در غیر این صورت ما هم اصراری به حضور آنها در مؤسسات آموزش عالی نداریم.

علیزاده‌برمی خواستار شفافیت موضع اساتید دانشگاه شد و گفت: این شفافیت باعث می‌شود که دانشجویان از موضع اساتید خود آگاه باشند و در صورت لزوم به شبهاتی که مطرح می‌کنند، پاسخ دهند اما این انصاف و صلاح نیست که فردی به نام موضع انقلاب از مخالفان نظام دفاع کند و امیدواریم این تذکر به وزیر مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 612174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.