پیام مدیرکل ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز جهانی نابینایان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت بیست‌وسوم مهرماه، روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید پیامی را منتشر کرد.

به گزارش ایمنا، علی تمنایی به مناسبت بیست‌وسوم مهرماه، روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«باسمه تعالی

روشندلان را می‌توان بیداردلانی دانست خدای بی همتا را درون می‌بینند و با او به نجوایی عاشقانه می‌نشینند.

بیست‌وسوم مهر برابر با پانزدهم اکتبر روز تکریم دارندگان و استفاده‌کنندگان از عصای سفید است، عصایی که نماد و پرچم استقلال است و با آن می‌توان با تکیه بر توانمندی‌های درونی، بصیرت انسانی را مشاهده کرد.

این روز، فرصت تبلور واقعیت‌ها و باورهای ذاتی و درک شأن و منزلت اجتماعی روشندلان است.

روز عصای سفید بهانه‌ای است که یادی کنیم از کسانی که از نعمت بینایی محروم هستند اما دلی روشن دارند و دستان نوازش خداوند را بر گونه‌های تب‌دار گل‌ها، لمس می‌کنند کسانی که در نفس‌های نسیم و در تار و پود جانشان زندگی معطر می‌گردد.

فلسفه نامگذاری این روز با شعار دنیای بهتر برای نابینایان، محترم شمردن حقوق اجتماعی ایشان به عنوان عضوی از یک جامعه است تا با پذیرش آنها به عنوان عضوی از جامعه از نقش تأثیرگذار نابینایان در تعالی همه جانبه جامعه، بهره‌مند شویم. در روز عصای سفید روشن‌دلان، طراوت، پویایی و نشاط را به زندگی خویش فرامی‌خوانند. عصای سفید پرچمی است که به نشان استقلال در دست روشندلان به حرکت در می‌آید و آینه‌ای است که قدرت و توان خدایی را به تماشای تأمل و تفکر دیگران می‌گذارد.

اینجانب فرارسیدن این روز را به تمامی روشندلان و روشن ضمیران عزیز استان صمیمانه تبریک عرض کرده و امیدوارم در پرتو همدلی و همیاری و نیز اجرای کامل قوانین موجود، در پرتو تعالیم اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتوانیم در تعالی و پیشرفت این عزیزان و سرمایه‌های ارزشمند میهن اسلامی‌مان سهیم باشیم.

علی تمنایی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان»

کد خبر 612169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.