معافیت مالیاتی کارمزد اعتبارات اعطایی به مشتریان کارگزاری‌ها اجرا شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خواستار اجرای مصوبه چهاردهم دی‌ماه ۱۴۰۰ و دهم خردادماه ۱۴۰۱ شورای عالی بورس در راستای معافیت مالیاتی کارمزد اعطایی به مشتریان کارگزاری‌ها شد.

به گزارش ایمنا، «مجید عشقی» در نامه‌ای به رییس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فهرست خدمات بازار سرمایه شامل خدمات معاملات و تسویه اوراق بهادار و کالا در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس موضوع جزء (۹) بند (ب) ماه ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ در جلسات مورخ ۱۴ دی ۱۴۰۰ و ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی بورس و اوراق بهادار به تصویب رسید.

وی در ادامه این نامه اعلام کرده است: براساس بررسی‌های انجام شده و اطلاعات واصله از جمله مکاتبه اخیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار تاکنون از سوی آن سازمان معظم به واحدهای تابعه صادر و ابلاغ نشده است.

عشقی در این نامه گفته است: بر این اساس با وجود لازم الاجرا بودن قانون اشاره شده از تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰، ممیزان مالیاتی به ویژه درخصوص کارمزد اعتبارات اعطایی به مشتریان توسط شرکت‌های کارگزاری کماکان براساس بخشنامه‌های سابق اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است: در راستای تسریع در اجرایی شدن مصوبات شورای عالی بورس و اوراق بهادار و همچنین پیشگیری از ورود خدشه جدی به اعتماد عمومی فعالان بازار نسبت به حاکمیت قانون و سازوکار بازار سرمایه، خواهشمند است دستور فرمائید با "قید تسریع "بخشنامه‌های اجرایی لازم در این خصوص به واحدهای تابع ابلاغ و از تاریخ ابلاغ مصوبات شورای عالی بورس و اوراق بهادار به آن سازمان، رسیدگی ممیزهای مالیاتی براساس قانون و مقررات جدید صورت گیرد.

معافیت مالیاتی کارمزد اعتبارات اعطایی به مشتریان کارگزاری‌ها اجرا شود

منبع: ایرنا

کد خبر 612148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.