آمادگی ستاد مدیریت بحران در آستانه فصل سرد سال

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: بر اساس نمودار ستاد مدیریت بحران، جلساتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط به‌منظور هماهنگی و همکاری در زمان بروز حوادث به صورت مداوم برگزار می‌شود که در نخستین جلسه شرح وظایف تمام اعضا، دستورالعمل‌های زمان‌بندی و عملیات در زمان بحران ابلاغ شده است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فرارسیدن فصل سرد سال، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران منطقه ۹ برای مقابله با شرایط ناشی از تغییرات جوی، بارش‌های سیلابی، رخدادها و حوادث احتمالی از آمادگی کامل برخوردار است.

وی با اشاره به بازدید مدیر پدافند غیرعامل از تجهیزات مدیریت ستاد بحران منطقه ۹، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ قلم امکانات، ادوات جانبی و ملزومات مورد نیاز عوامل اجرایی آماده و به‌منظور تجهیز بیشتر، با تأمین اعتبار مورد نیاز، بخشی از کمبود امکانات، رفع نیاز شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به بارش باران‌های فصلی با الگوی نقطه‌ای در مدت زمان کم و با حجم زیاد خاطر نشان کرد: تمام چاهک‌های دفع آب، کانال‌ها و سپتینگ‌های دفع آب‌های سطحی بازبینی و لایروبی شد و سیستم دفع روان‌آب‌های سطحی اتوبان شهید خرازی به‌عنوان یکی از نقاط حادثه‌خیز با تلاش اداره عمران اصلاح شد.

وی اضافه کرد: در هنگام بارش نزولات آسمانی ضمن شناسایی نقاط بحران‌خیز، عوامل اجرایی ثابت و توجیه شده در محل‌های مستعد بحران و آب‌گرفتگی مستقر هستند تا نسبت به رفع و کاهش مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

قاضی‌عسگر تاکید کرد: بر اساس نمودار ستاد مدیریت بحران، جلساتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، به‌منظور هماهنگی و همکاری در زمان بروز حوادث به صورت مداوم برگزار می‌شود که در نخستین جلسه شرح وظایف تمام اعضا، دستورالعمل‌های زمان‌بندی و عملیات در زمان بحران ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت ستاد بحران منطقه ۹ تلاش می‌کند با استفاده از نیروها، به‌کارگیری ماشین‌آلات و کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کند.

کد خبر 612144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.