چالش‌های آتش‌نشانی لیسار رفع شود

رئیس شورای اسلامی شهر لیسار گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر نیازمند تجهیزات و دو خودروی اطفای حریق است.

علیرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لیسار با هفت نیروی انسانی و یک خودرو اطفای حریق فرسوده در یک ایستگاه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش بسیاری از جنگل‌های هیرکانی و منابع طبیعی در بخش کرگانرود واقع شده است، بنابراین بسیاری از عملیات اطفای حریق آتش‌نشانان لیسار در خارج از محدوده شهری و در مناطق جنگلی و صعب‌العبور انجام می‌شود و واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لیسار با کمبود امکانات و ماشین‌آلات مواجه است.

رئیس شورای اسلامی شهر لیسار با بیان اینکه واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر نیازمند تجهیزات و دو دستگاه خودروی اطفای حریق است، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده توسط شورای اسلامی شهر از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای خرید خودروی اطفای حریق، هنوز از سوی مسئولان متولی برای رفع این مشکل هیچ اقدامی انجام نشده است‌.

وی تاکید کرد: آتش‌نشانان در مأموریت‌ها با جان و مال شهروندان سروکار دارند، بنابراین از دولت و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور انتظار می‌رود تجهیزات و ماشین‌آلات اطفای حریق را متناسب با نیازها و موقعیت جغرافیایی هر شهر رایگان در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

غفاری با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعدادی از نیروهای غیربومی واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لیسار به سایر شهرها منتقل شده‌اند و این مسئله، شهرداری را با کمبود نیرو مواجه می‌کند، تصریح کرد: برای استخدام نیروهای آتش‌نشانی در شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر باید قانونی تدوین شود که اولویت با افراد بومی باشد و این نیروها تا زمان بازنشستگی در شهر خودشان خدمت کنند.

به گزارش ایمنا، تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و لیسار یکی از چهار بخش این شهرستان است.

کد خبر 612139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.