آخرین خبرها از تبدیل وضعیت ایثارگران

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیگیری استنکاف دستگاه‌ها از تبدیل وضعیت ایثارگران و اعلام اسامی آنها به مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به استناد بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و بند (و) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به صورت استخدام رسمی اقدام کنند، همچنین بر اساس بخشنامه تبدیل وضعیت و استخدام رسمی ایثارگران که به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و همه دستگاه‌های مشمول قانون موظف هستند اقدامات لازم را برای تسریع در اجرای این منظور در چهارچوب دستورالعمل مشترک سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور انجام دهند، اما برخی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران اهتمام لازم را نداشته‌اند.

استنکاف این دستگاه‌ها از تبدیل وضعیت ایثارگران، آن طور که مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داده است، طی ماه‌های گذشته یکی از درخواست‌های پرتکرار جامعه ایثارگری بوده است.

به گفته این مقام مسئول این موضوع در مجلس پیگیری شده و در این راستا مکاتباتی با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است و برخی از این دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این خصوص پای کار آمده‌اند.

سعید حقیقی همچنین از اطلاع‌رسانی مراتب امر به مراجع ذی‌صلاح و اعلام اسامی دستگاه‌ها و سازمان‌های متخلف در خصوص اجرای این قانون به مجلس در صورت ادامه یافتن این مسئله خبر داد.

معاون اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از پیگیری گزارش تخلف دستگاه‌ها در خصوص اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در کمیسیون اصل ۹۰ خبر داده بود؛ به طوری که در روزهای گذشته خبر مهلت یک ماهه این کمیسیون به شرکت مخابرات در خصوص تعیین تکلیف تبدیل وضعیت ایثارگران این شرکت روی خروجی خبرگزاری خانه ملت قرار گرفت.

به گفته سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکنون ۹۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری تبدیل وضعیت شده‌اند و دستگاه‌های غیردولتی مانند شهرداری‌ها، مخابرات، بنیاد مستضعفان از جمله نهادهایی بوده‌اند که اجرای این قانون در آنها با مشکلاتی همراه بوده است.

کد خبر 612116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.