خرید ۶۳۰ واگن جدید برای متروی تهران

شهردار تهران گفت: ورود ۶۳۰ دستگاه واگن مترو در مراحل پایانی است، لذا باید وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه این موضوع را اعلام کند تا از طریق صندوق توسعه، طی یک و نیم سال آینده وارد ناوگان شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی در آئین بهره‌برداری از ناوگان جدید اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران، اظهار کرد: مفتخریم شنبه دیگری را با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شنبه‌های افتخار و امید تا دوازدهم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و از این تاریخ تا پایان اسفندماه، هر روز پروژه و اقدامی در مقیاس شهر افتتاح خواهد شد، افزود: توجه ویژه‌ای به اولویت‌های شهر تهران داریم و در صدد هستیم با توجه به انباشتگی مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف از آن بکاهیم.

شهردار تهران اضافه کرد: امروزه در تهران بزرگترین مشکلی که توسط شهروندان اعلام می‌شود ترافیک و پس از آن موضوع آلودگی هوا است که با یکدیگر ارتباط مستقیم دارد، بر همین اساس تحول در شهر در بخش‌های مختلفی همچون ناظر بر کالبد شهر و نوسازی آن به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل و تحول در ایجاد یک شهر هوشمند هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه وعده نوسازی ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در ابتدای مهرماه سال جاری محقق شده است، افزود: ۵۹۱ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در ابتدای مهر ماه وارد ناوگان شد و در کنار آن، ورود دستگاه‌های جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است تا امسال از دو هزار دستگاه بر اساس قراردادی که با شرکت‌های داخلی توسط وزارت کشور منعقد شده است، سهم تهران (۹۰۰ دستگاه) وارد ناوگان شود.

زاکانی تاکید کرد: از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس که امروز وارد مدار خدمت‌رسانی شده است، ۱۴۲ دستگاه مرتبط با وزارت کشور بوده و سهم آن توسط شهرداری پرداخت شده است و بخش دیگر نیز اتوبوس‌های ملکی شهرداری تهران هستند؛ همچنین ۶۲ دستگاه مینی‌بوس نیز وارد سیستم خدمتگزاری شد که تمام آن ملکی شهرداری تهران هستند.

وی با بیان اینکه امروز دوهزارمین تاکسی نوسازی شده در سال جاری نیز فعالیت خود را در خطوط تاکسیرانی آغاز کرد، ادامه داد: ورود ۶۳۰ دستگاه واگن مترو در مراحل پایانی است، لذا باید وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه این موضوع را اعلام کند تا از طریق صندوق توسعه، طی یک و نیم سال آینده وارد ناوگان شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 612100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.