آموزش رکن اساسی جلوگیری از تهدیدهای فضای مجازی است

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح، نیاز به فضای مجازی را مدیریت کرد، زیرا استفاده بیش‌ازحد از این محیط اعتیادآور، آسیب‌رسان و تلف کننده زمان است و موجب مختل شدن جریان زندگی و آسیب‌های فراوان دیگر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _شنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در دوره آموزشی تهدیدها و چالش‌های فضای مجازی و سایبری در محیط کار و زندگی ویژه کارکنان شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: آموزش‌ها باید برای همه اقشار جامعه به ویژه کارمندان انجام شود، چراکه آموزش رکن اساسی جلوگیری از تهدیدهای فضای مجازی است و هر قدر در حوزه آموزش هزینه شود، سرمایه‌گذاری در این زمینه محسوب می‌شود.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی صحیح نیاز به فضای مجازی را مدیریت کرد، چراکه استفاده بیش از حد از این محیط اعتیادآور، آسیب‌رسان و تلف کننده زمان است و موجب مختل شدن جریان زندگی و آسیب‌های فراوان دیگر می‌شود.

سرپرست شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: برخی افراد پس از استفاده مستمر از فضای مجازی، از دنیای واقعی فاصله می‌گیرند و نقش و جایگاه خود را فراموش می‌کنند، نبود نظارت صحیح بر فرزندان، افت تحصیلی دانش‌آموزان، کاهش زمان ارتباط والدین با فرزندان و دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر، ازجمله آفت‌های شبکه‌های اجتماعی و مجازی است که امروزه گریبانگیر خانواده‌ها شده است.

نجفی ادامه داد: این دوره آموزشی دو روزه با هدف آموزش کارکنان و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها برگزار می‌شود و مباحث مرتبط با فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و تهدیدات موجود برای خانواده‌ها و فرزندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 612098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.