دریافت هزینه برای کد رهگیری غیرقانونی است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: دریافت هر میزان هزینه اضافه‌تر از کمیسیون بابت ارائه کد رهگیری از سوی بنگاه‌های معاملات ملکی، غیرقانونی است.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص دریافت مبالغ اضافه برای صدور کد رهگیری معاملات املاک، اظهار کرد: هر قراردادی که در بنگاه‌های مشاوران املاک اعم از خرید، فروش، اجاره و رهن تنظیم می‌شود، باید دارای کد رهگیری باشد.

وی افزود: البته نباید مبلغ اضافه برای صدور این کد از افراد دریافت شود و با همان مبلغی که به‌عنوان کمیسیون و حق‌الزحمه دریافت می‌شود، کد رهگیری نیز باید در اختیار افراد قرار داده شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: براساس قانون، هر مشاور املاکی موظف است با ثبت قراردادها در سامانه، کد رهگیری را دریافت کند و به طرفین معامله ارائه دهد.

جهانگیری تصریح کرد: در صورت دریافت هزینه برای دراختیارگذاشتن کد رهگیری از سوی مشاوران املاک، قطعاً باید اطلاع‌رسانی صورت گیرد تا به آن رسیدگی شود، زیرا این اقدام غیرقانونی است.

به گزارش ایمنا، وزارت راه‌وشهرسازی به منظور کنترل بیشتر بر قراردادهای خریدوفروش و اجاره مسکن در نظر دارد سامانه املاک و مستغلات مربوط به ثبت قراردادها و دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک را که زیر نظر وزارت صمت فعالیت می‌کند به وزارت راه‌وشهرسازی منتقل کند.

کد خبر 611991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.