استفاده از انرژی ترمز قطارهای مترو برای شارژ اسکوترها در بارسلونا

اسکوترهای الکترونیکی شخصی در شهر بارسلونا با استفاده از انرژی بازیابی‌شده ترمز قطارهای مترو شارژ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ابتکار جدید استفاده از قطارهای مترو برای شارژ اسکوترهای الکترونیکی در بارسلونا، یک پروژه آزمایشی ۱۲ ماهه است که در پاسخ به رشد استفاده از حمل‌ونقل الکتریکی و همچنین یافتن راه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی در این شهر انجام می‌شود.

در این طرح که ایده آن از چالش نوآوری داخلی اداره حمل‌ونقل عمومی بارسلونا (TMB) حاصل شده است، از انرژی بازیابی‌شده ترمز قطارهای مترو برای شارژ اسکوترهای الکترونیکی شخصی استفاده می‌شود.

لایا بونت، معاون شهردار بارسلونا در برنامه انتقال دیجیتال و روابط بین‌الملل (۲۰۳۰) و رئیس اداره حمل‌ونقل عمومی بارسلونا در این رابطه گفت: "این طرح نمونه‌ای از تعهد ما به مصرف و بازیابی انرژی و همچنین استفاده مجدد از انرژی‌های اضافی است که در فعالیت‌های سازمانی از دست می‌رود."

این برنامه منطبق بر طرح صرفه‌جویی و بهره‌وری انرژی اداره حمل‌ونقل عمومی بارسلونا است که ماه گذشته با هدف کاهش مصرف برق تا ۶۸ گیگاوات ساعت در سال منتشر شد. ابتکار جدید باعث صرفه‌جویی ۱۲۲ هزار تنی گاز CO۲ و ۲۰ میلیون یورویی در مصرف سال و همچنین صرفه‌جویی هفت میلیون یورویی در هزینه‌های انرژی ثابت است.

بونت در مورد این نوآوری داخلی گفت: "این ابتکار با ادغام خدمات حمل‌ونقل عمومی، وسایل تحرک شخصی و بهره‌وری انرژی، نیازهای ساکنان شهر را برآورده می‌کند."

دانشجویان دانشگاه پومپئو فابرا تا تاریخ بیست‌وچهارم اکتبر می‌توانند به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنند. سایر کاربران نیز برای استفاده از آن از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد. پس از این مدت، هزینه‌های کامل بر اساس مدت زمان شارژ وسیله نقلیه اعمال می‌شود.

استفاده از انرژی ترمز قطارهای مترو برای شارژ اسکوترها در بارسلونا

کد خبر 611987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.