برای رسیدن به مدینه فاضله باید مشکلات را تحمل کنیم/ از تمام دنیا پیشرفته‌تر هستیم

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه برای رسیدن به مدینه فاضله باید مشکلات را تحمل کنیم، گفت: اکنون نه تنها از دنیا عقب نیستیم بلکه از آنها پیشرفته‌تر هستیم و با سرعت و قدرت پیش می‌رویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی، ظهر امروز - جمعه بیست‌ودوم مهرماه- در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: گرامی‌ترین انسان‌ها در پیشگاه خداوند کسانی هستند که تقوا داشته باشند، قرآن می‌فرماید تفاوتی بین انسان‌ها از هر نژاد و دسته شامل سیاه و سفید، عرب و عجم، ترک و فارس و دیگر فرق نیست، همه از یک پدر و مادر هستند و فضیلت متعلق به کسی است که تقوای بیشتری دارد.

وی مفهوم تقوا را پرهیز از زشتی‌ها و الگو قراردادن خوبی‌ها دانست و افزود: امروز کسانی که ادعای تمدن حقوق بشر نی کنند، هنوز بحث سیاه و سفید را در بین خود حل نکرده‌اند و سیاه پوستان در کشور آمریکا محکوم و زیر چکمه زور و ظلم سفید پوستان قرار دارند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به وجود اختلاف طبقاتی در دنیا، خاطرنشان کرد: اسلام هزار و ۴۰۰ سال پیش این اشکال بزرگ را برطرف کرد، در ادامه خطبه معاد باید به این نکته توجه کنیم که هنگام زنده شدن مردگان در روز قیامت، پرونده اعمال و کارنامه عمر را به دست فرد می‌دهند که در آن همه اعمال از ابتدای ولادت یا تکلیف تا آخرین لحظه‌های زندگی درج شده است.

میردامادی ثبت تمام اتفاقات عمر در پرونده اعمال را موجب وحشت مجرمان عنوان و تصریح کرد: مجرمان با دیدن پرونده خود وحشت‌زده می‌گویند وای بر ما، این چه کتابی است که کوچک‌ترین و بزرگترین گناه را از قلم نینداخته است، تصور نکنید تنها گناهان در پرونده اعمال ثبت می‌شود، بلکه همه اعمال ما ثبت و ضبط می‌شود، حتی ذره‌ای آنقدر کوچک که در فضا معلق می‌ماند.

وی با اشاره به ثبت و ضبط همه اعمال خوب یا بد در کارنامه اعمال، تاکید کرد: امروز با امکانات ضعیف انسانی می‌بینیم گاهی همه چیز ضبط شده است از جمله فرادی که از سوی رژیم صهیونیستی مأمور شدند به اصفهان بیایند تا کارخانه‌ها، برخی مراکز حساس و تأسیسات اتمی را منفجر کنند، آنها مدت‌ها برای اجرای این نقشه آموزش دیده بودند و حتی بارها به اصفهان سفر کرده بودند.

امام جمعه موقت اصفهان هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) را مانع اجرای این نقشه دانست و گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) از ابتدا آنها و فعالیت‌هایشان را زیر نظر داشتند در قیامت نیز همه چیز ثبت و ضبط شده است حتی حتی کارهای سری و مخفی که غیر خود فرد از آنها آگاه نیست.

وی تاکید کرد: به نمازگزاران توصیه می‌کنم با توجه به در پیش بودن چنین روزی، مراقب اعمال خود باشند، اگر یک روز از عمر ما باقی مانده باشد، باید گذشته را جبران کنیم، زیرا قیامت شوخی نیست و خبری که خداوند اعلام کرده باشد، بدون شک انفاق خواهد افتاد، امیدوارم همگی متنبه شویم و مسیر زندگی را عوض کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم افزود: زبان، چشم، نفس، فکر و همه وجود خود را با رأی خدا هماهنگ کنید، سخن خداوند را بشنوید و در راه او تا جایی که در توان دارید بخشش کنید که مال دنیا ماندنی نیست، اما هر آنچه در راه خداوند بدهید، باقی خواهد ماند.

وی با تبریک ولادت با سعادت اشرف کائنات، حضرت محمد مصطفی (ص)، گفت: پیامبر (ص) یگانه منجی عالم بشریت و نماینده خدا روی کره زمین برای نجات بشر بود و تکمیل کننده اهداف او امام صادق (ع) است که خلاءها را پر کرد و با انقلاب علمی و فقهی اسلام را اشاعه داد.

حجت‌الاسلام میردامادی بهترین نعمت خدا به هر فرد را خلقت معرفی کرد و ادامه داد: دومین نعمت خدا هدایت است و باید همه ما بپذیریم هرچه در عالم وجود دارد هدایت شده است، هر موجودی درس زندگی را بلد است، از ریزترین موجودات گرفته تا کره زمین که حتی یک ثانیه در انجام وظیفه کوتاهی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: انسان به عنوان اشرف کائنات هم از هدایت عزیزی برخوردار است و هم از هدایت تکمیلی و تشریعی به این معنا که بر اساس غرایز خدادادی تمام بدن کار خود را انجام می‌دهد و از هدایت عقل برای راهنمایی در مسیر زندگی برخوردار است.

امام جمعه موقت اصفهان پیامبر اسلام (ص) را نعمتی برای تکمیل هدایت تشریعی عنوان کرد و گفت: خداوند با نعمت پیامبر (ص) بر مؤمنان منت گذاشت که انسانی را از جنس خودشان برانگیخت تا مردم را به شکل هدفدار هدایت کند، آلودگی‌ها و افراط و تفریط‌ها و خلاف‌ها را بزداید و آنها را در مسیر حکمت و علم و استفاده از استعدادهای بشری قرار دهد.

حجت‌الاسلام میردامادی آموزه‌های این علم را نافع بشر دانست و ادامه داد: علمی که با دست دیوانگان افتاده است که با آن سلاح‌های مرگبار بسازند که اگر یک پانصد هزارم آن به کار گرفته شود، هیچ موجودی روی زمین باقی نخواهد ماند، علم نیست بلکه درندگی است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تلاش دشمنان برای توطئه و جاسوسی بر ضد کشورهای دیگر، گفت: آنها تلاش می‌کنند کشوری که دارای استقلال و آزادی است را نابود کنند، یک قطره از اقیانوس علوم امیرالمومنین (ع) برای بشریت دریای نهج‌البلاغه است که امام صادق (ع) با تربیت بیش از ۴۰۰۰ هزار طلبه این موضوع را تکمیل کرد.

وی امام صادق (ع) را منشأ تمدن اسلام و شکل‌گیری علوم فیزیک، شیمی، طب، ریاضی، نجوم‌، فقه اصول، اخلاق و تمام دانش‌های کنونی معرفی کرد و ادامه داد: روز ولادت این دو پیشوای بزرگ که حق بزرگی به گردن بشریت دارند را گرامی می‌داریم و همه باید تمام عمر بر آنها درود و صلوات بفرستیم.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره آشوب‌های روزهای اخیر، تاکید کرد: کمتر می‌بینیم که در اخبار صدا و سیما از پیشرفت و نوآوری‌های صورت گرفته در کشور مطلبی اعلام نشود، امروز نه تنها از دنیا عقب نیستیم بلکه از تمام دنیا پیشرفته‌تر هستیم و با سرعت و قدرت پیش می‌رویم و این یکی از الطاف الهی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران قصد حمله به کشورهای دیگر را ندارد، ادامه داد: قرآن می‌فرماید اگر دشمن به شنا حمله کرد، هم متقابلاً حمله کنید و با هر سلاحی وارد حمله شد مقابله به مثل کنید، امروز نیز اسرائیل مرموزانه اهداف خود را پیش می‌برد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: آنها می‌دانند اگر روزی به طور روشن وارد جنگ با ایران و کشورهای اسلامی‌ایران شدند تا پیش از ظهر همان روز اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به فراز دیگری از سخنان رهبر، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ملت ایران مانند مولای خود امیرالمومنین (ع) مظلوم هستند، مظلومی که نباید ظلم را بپذیرد بلکه هر حمله دشمن را با ده برابر شدیدتر پاسخ دهد و هرگز تسلیم نشود.

حجت‌الاسلام میردامادی تصریح کرد: برای رسیدن به یک مدینه فاضله و شرایط ظهور امام زمان باید مشکلات را تحمل کنیم، در حوادث اخیر نیز به بسیج و سپاه و ارتش ظلم شد و نیروهای انتظامی تعداد زیادی شهید تقدیم کردند اما این‌طور نیست که بدون پاسخ بمانند و در جایی که مصلحت باشد و اسلام اجازه دهد در برابر آنها ساکن نمی‌مانیم قدرت و پیروزی الهی با ما است.

وی با اشاره به کارکردهای تأسیس نیروی عقیدتی، افزود: در هر محله‌ای که مسجد وجود داشته باشد بهایی و بی دین نیست و اینها در همه ارگان‌های دولتی یک روحانی متقی وجود دارد که عامل حفظ و حراست نظام به شمار می‌آیند.

کد خبر 611931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.