از همسرکشی در خواب تا قتل فجیع یک دختر با ضربات چاقو

همسرکشی در خواب، دستگیری قاتل فراری، مسمومیت سه نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی، کشف جسد قربانی اختلاف خانوادگی و قتل فجیع یک دختر با ضربات چاقو را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت دو بامداد نوزدهم شهریور بود که زن ۳۵ ساله فریادزنان از واحد طبقه چهارم آپارتمان بیرون آمد و در حالی که با سر و وضعی آشفته جیغ می‌کشید «مجید را سوزاندم»، «بچه‌هایم را نجات دهید» پله‌های ساختمان را با سرعت پشت سر می‌گذاشت و در منازل همسایگانش را می‌کوبید. او با صدای بلند فریاد می‌زد فرزندانم در شعله‌های آتش گیر افتاده‌اند، به دادشان برسید.

با سروصداهای ایجاد شده، اهالی مجتمع مسکونی خواب آلود از خانه‌هایشان بیرون آمدند و زن همسایه را دیدند که رنگ به چهره نداشت و دود غلیظی از منزل او خارج می‌شد. همسایگان سراسیمه از پله‌ها بالا رفتند و با شعله‌های سرکش آتشی روبه‌رو شدند که از پیکر شوهر زن جوان زبانه می‌کشید.

تعدادی از ساکنان مجتمع مسکونی دست و پای خود را گم کرده بودند و وحشت زده به این حادثه تلخ می‌نگریستند. بالاخره برخی از همسایگان دل به شعله‌های آتش زدند و دو پسر ۹ و چهار ساله را در حالی از اتاق بیرون آوردند که نیروهای امدادی نیز با سرعت زیاد خود را به خیابان کوشش ۵۶ رساندند و به یاری مصدومان شتافتند.

آنها پیکر سوخته مرد ۴۰ ساله را که هنوز علائم حیاتی داشت به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انتقال دادند اما در همین حال مشخص شد که زن جوان هم با خوردن تعدادی قرص اقدام به خودکشی کرده است و حال وخیمی دارد؛ بنابراین «مریم - ر» نیز بی درنگ به بخش مسمومان بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

کادر درمان بیمارستان با مشاهده وضعیت وخیم مرد ۴۰ ساله، او را در حالی به صورت اورژانسی به اتاق مراقبت‌های ویژه بردند که پزشکان اعلام کردند وی دچار ۹۰ درصد سوختگی شدید شده است. از سوی دیگر نیز همسر ۳۵ ساله وی با شست و شوی معده، از مرگ نجات یافت و روند بهبودی او آغاز شد.

صبح روز گذشته با گزارش این ماجرای تکان دهنده به نیروهای انتظامی، بلافاصله گروهی از افسران زبده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با تدبیر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی) عازم بیمارستان شدند و با تحقیق از مصدومان، اظهارات آنها را مستندسازی کردند چرا که با توجه به شرایط خاص و احتمال بروز حادثه‌ای تأسف بار، امکان داشت برخی از وقایع تلخ و انگیزه این ماجرای تکان دهنده در پس پرده باقی بماند؛ به همین دلیل بازجویی‌ها از دو مصدوم با هماهنگی‌های قضائی و زیر نظر سروان اسماعیل عظیمی مقدم (افسر جنایی آگاهی) آغاز شد.

مجید (مرد ۴۰ ساله) که هنوز باور نمی‌کرد در متن یک سناریوی وحشتناک قرار گرفته است، به کارآگاهان گفت: بعد از به دنیا آمدن دومین فرزندم، همسرم دچار نوعی افسردگی ناشی از زایمان شد و زیر نظر روانشناس در حال مداوا بود اما نفهمیدم این حادثه چگونه رخ داد. آن شب من در خواب بودم که یک لحظه متوجه سروصدا شدم. وقتی چشمانم را گشودم همسرم را دیدم که قصد داشت با بنزین خانه را به آتش بکشد. هراسان تلاش کردم تا او را از این اقدام هولناک بازدارم که خودم آتش گرفتم.

در پی اظهارات مصدوم ۴۰ ساله که با واقعیت‌های صحنه حادثه مطابقت نداشت به طوری که گویی مجید حقیقت‌هایی را از این حادثه وحشتناک پنهان می‌کرد، کارآگاهان مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد گزارش دادند. با توجه به اهمیت ماجرا، قاضی محمود عارفی راد برای تحقیق میدانی و ثبت اظهارات مصدومان، خود نیز عازم بیمارستان شد و بدین ترتیب بررسی‌های قضائی در قاب جنایی قرار گرفت.

پس از آنکه مجید سخنان خود را در حضور قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تکرار کرد، مقام قضائی به سراغ «مریم» رفت که دیگر حال وی رو به بهبودی بود. او در حضور کارآگاهان به قاضی گفت: از حدود دو ماه قبل زمانی که به سفر رفته بودیم به همسرم مشکوک شدم که با زن غریبه‌ای ارتباط دارد چرا که او مدام با گوشی تلفن سرگرم بود و آن را از خودش دور نمی‌کرد.

از آن روز به بعد افکار خیانت در وجودم ریشه دواند و من همواره در جست‌وجوی آن زن غریبه بودم. بالاخره وقتی موضوع را با همسرم در میان گذاشتم و به او اعتراض کردم او منکر همه چیز شد و مدعی بود که من اشتباه می‌کنم. این موضوع به جایی رسید که در نهایت مجید ادعا کرد با آن زن غریبه ارتباط کاری دارد چراکه همسرم بعد از کار اداری در زمینه خرید و فروش کشمش نیز فعالیت داشت ولی من باور نمی‌کردم.

او را در تنگنا قرار دادم که شماره تلفن آن زن را به من بدهد تا خودم با او گفت‌وگو کنم ولی او باز هم از این کار سر باز می‌زد تا اینکه دیگر کارد به استخوانم رسید و تصمیم گرفتم او را به همراه خودم نابود کنم چون همسرم را خیلی دوست داشتم. این تصمیم زمانی قطعی شد که شب قبل از وقوع حادثه، عکس‌های آن زن را در گوشی تلفن همسرم دیدم و بر سر همین ماجرا با هم درگیر شدیم که او هم مرا کتک زد.

من که باور نمی‌کردم مجید بعد از ۱۳ سال زندگی مشترک اینگونه پاسخ محبت‌های مرا بدهد نقشه مرگ او و خودم را طراحی کردم. صبح روز بعد زمانی که همسرم به محل کارش رفت من هم با یک تاکسی اینترنتی به بولوار صبا رفتم و سه بطری ۱.۵ لیتری بنزین از جایگاه سوخت خریدم و آنها را درون کمد منزل مخفی کردم.

شب هنگام که همسرم بیرون از خانه بود با او تماس گرفتم و خواستم تعدادی قرص خواب آور از داروخانه برایم تهیه کند. حدود ساعت ۲۳ بود که قبل از خواب از همسرم خواستم او نیز از این قرص‌های خواب‌آور استفاده کند تا راحت بخوابد ولی خودم قرص را نخوردم تا بتوانم نقشه‌ام را اجرا کنم‌.

کمی لای پنجره اتاق را باز گذاشتم تا همسرم مجبور شود پتو را به طور کامل روی خودش بکشد. نقشه‌ام به درستی پیش رفت و در یک لحظه همسرم پتو را روی سرش انداخت و به خواب رفت. حدود ساعت دو بامداد بود که چشمانم را باز کردم و متوجه شدم مجید در خواب عمیقی است.

تعدادی از قرص‌ها را درون آب حل کردم و کنارم گذاشتم. سپس با سوزن پتو را به تخته دوختم تا او نتواند به راحتی از زیر شعله‌های آتش فرار کند ولی هنوز مشغول دوختن پتو بودم که ناگهان مجید بیدار شد. من هم بی درنگ بطری‌های بنزین را ریختم و با فندک او را آتش زدم. بعد هم سراسیمه آب کاسه قرص‌های آلوده را سر کشیدم و از طبقه چهارم ساختمان به پایین دویدم تا همسایگان فرزندانم را از میان شعله‌های آتش نجات دهند.

در پی اعترافات وحشتناک این زن جوان، قاضی محمود عارفی راد دستور بازداشت وی را صادر کرد تا بعد از بهبودی کامل به بازداشتگاه پلیس منتقل شود. از طرف دیگر و با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی مقام قضائی، گروه عملیاتی کارآگاهان به منزل محل وقوع حادثه رفتند و با اثربرداری از صحنه به جمع‌آوری مستندات قضائی و پلیسی پرداختند. این گزارش حاکی است، بررسی‌های بیشتر درباره ابعاد دیگر این ماجرای تلخ و ادعاهای متهم پرونده، همچنان ادامه دارد.

دستگیری قاتل فراری

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در آخرین روز از تیرماه سال جاری در یکی از شهرستان‌های استان فارس، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که قاتل پس از درگیری متواری و به صورت کاملاً حرفه‌ای خود را از دید پلیس مخفی کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: روز گذشته _بیستم مهرماه_ کارآگاهان زبده پلیس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفی‌گاه قاتل ۴۳ ساله را در یکی از خیابان‌های شیراز شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه قاتل دو قبضه سلاح کلت و کلاش به همراه چهار تیغه خشاب و مهمات مربوطه، یک دستگاه دوربین چشمی و یک قبضه چاقو کشف شد، گفت: قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات ملکی عنوان کرد.

مسمومیت ۳ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی

حمید کیانی فتوت، رئیس بیمارستان بعثت همدان، اظهار کرد: سه جوان در همدان بر اثر مصرف مشروبات الکلی، دچار مسمومیت شدید و راهی بیمارستان شدند. وضعیت دو نفر از بیماران وخیم است و در شرایط کما هستند و یک نفر دیگر نیز، در حال طی کردن مراحل درمانی است.

کشف جسد قربانی اختلاف خانوادگی

سرهنگ محمدرضا علیزاده، فرمانده انتظامی بهارستان با اشاره به گزارش یک قتل در نسیم‌شهر، اظهار کرد: یکی از شهروندان طی تماس با ۱۱۰ گزارش کشف جسد زن میانسال را در محله باغ امامی نسیم‌شهر اعلام کرد که در پی آن پلیس در محل حضور یافته و تحقیقات اولیه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد، افزود: پلیس با بررسی‌های فنی و تخصصی از محل حادثه و زندگی مقتول توانست قاتل را شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضائی دهد. قاتل با مقتول نسبت فامیلی داشته و به دلیل مسائل خانوادگی قتل انجام گرفته و مقتول توسط قاتل با استفاده از طناب خفه شده است.

فرمانده انتظامی بهارستان با بیان اینکه قاتل به دلیل ترس و واهمه مقتول را از خانه به یکی از سطل‌های زباله در محله باغ امامی نسیم‌شهر انتقال داده است، خاطرنشان کرد: قاتل هیچ‌گونه سابقه کیفری ندارد و پرونده توسط بازپرس دادسرای بهارستان در دست بررسی است.

قتل فجیع یک دختر با ضربات چاقو

سرهنگ خداداد رشیدی، رئیس پلیس آگاهی استان ایلام، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از محله‌های شهر ایلام، بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد دختر جوان ایلامی به علت شدت جراحات ناشی از ضربات چاقو به قتل رسیده و قاتل نیز اقدام به خودکشی ناموفق کرده است. بلافاصله عوامل پزشکی قانونی و اورژانس ۱۱۵ در محل حاضر، قاتل دستگیر و جهت سیر مراحل درمان به بیمارستان منتقل می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام با بیان اینکه علت و انگیزه وقوع قتل توسط کارشناسان در حال بررسی است، گفت: قاتل در اظهارات اولیه مخالفت با ازدواج طرفین را علت اصلی قتل دختر جوان ایلامی اعلام کرده است.

کد خبر 611872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.