افزایش ۲ برابری درخواست صدور پروانه ساختمانی در اصفهان

قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان از ابتدای تیرماه امسال گفت: استقبال خوبی از سوی شهروندان برای صدور پروانه ساختمانی انجام شده است و آمار نشان‌دهنده رشد ۱۰۸ درصدی این درخواست‌ها در بازه شش ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته است.

عباس افرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص افزایش درخواست‌های پروانه الکترونیک در روزهای اخیر، اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان از ابتدای تیرماه سال جاری، استقبال مناسبی در این زمینه از سوی شهروندان برای صدور پروانه ساختمانی انجام شده است و آمارها نشان دهنده رشد ۱۰۸ درصدی این درخواست‌ها در بازه زمانی شش ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به تمرکز شهرداری بر غیرحضوری بودن فرایندها و همچنین فراهم شدن امکان انجام اقدامات ثبت درخواست و پیگیری آن از طریق تلفن‌های هوشمند شهروندان، افزود: گام‌های مؤثری در راستای افزایش تعداد درخواست شهروندان در این بخش برداشته شده است که در کاهش سفرهای درون‌شهری بسیار مؤثر است.

قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان آتش‌نشانی، گفت: در این بخش تلاش شده است بدون حضور شهروندان، درخواست‌ها بررسی، پرونده مشاهده، گواهی مربوط صادر و در آرشیو پرونده درج شود؛ همچنین پرونده در کارتابل شهروندان قابل دسترسی است و بدون مراجعه به شهرداری می‌توانند مدارک و گواهی‌های صادر شده را بارگیری و از آن استفاده کنند.

وی ضمن قدردانی از کارکنان سازمان آتش‌نشانی و تمام واحدهای فعال در راستای غیرحضوری شدن فرایندها، تاکید کرد: این‌گونه اقدامات باعث تسهیل در فرایند صدور پروانه ساختمانی غیرحضوری می‌شود در نتیجه امکان ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان فراهم می‌شود.

افرادی در خصوص تعداد درخواست صدور پروانه ساختمانی، گفت: در بازه زمانی شش ماهه نخست سال گذشته، ۲۱۴۹ درخواست در سامانه‌های قبلی ثبت شده بود، اما در شش ماهه ابتدای امسال ۴۴۶۷ درخواست توسط شهروندان به ثبت رسید که می‌تواند نویدبخش افزایش ساخت‌وساز در شهر باشد.

وی با اشاره به انجام بازدیدهای مکرر از شهرهای مختلف، خاطرنشان کرد: در همین راستا و در روزهای گذشته تعدادی از نیروهای شهرداری قم میهمان اصفهان بودند و ضمن بازدید از اقدامات انجام شده در واحد شهرسازی، این فرایندها مورد نقد و بررسی دو سویه قرار گرفت.

قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان، منطقه هفت را یکی از مناطق پیشرو در راستای صدور پروانه ساختمانی غیرحضوری معرفی کرد و ادامه داد: در بازدید از این منطقه با همکاران مختلف واحد شهرسازی و املاک و شهروندان حاضر در منطقه که متقاضی درخواست در سامانه قبلی بودند گفت‌وگو شد و چالش‌های این سامانه و سامانه‌های قبلی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 611831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.