دستگاه‌های خدمات‌رسان اطلاعات لازم را روی پلاک‌های پستی هوشمند بارگذاری کنند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان اطلاعات لازم را روی پلاک‌های پستی هوشمند بارگذاری نکردند، گفت: امیدواریم در کمیته‌های مشترک که به صورت بین‌ نهادی تشکیل می‌شود، این مطالبه از سوی سایر دستگاه‌ها مطرح و اجرایی شود.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پلاک‌های پستی هوشمند، اظهار کرد: ذیل دولت هوشمند و دولت الکترونیک، باید به سمت تحقق حوزه شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک حرکت کنیم، از این‌رو در همکاری مشترک شهرداری با شرکت پست استان اصفهان طی دو سال تمام پلاک‌های مسکونی شهر مجهز به پلاک هوشمند می‌شود تا گامی به سوی هوشمندسازی شهر برداشته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مناطق هشت، ۱۲ و ۱۴ اصفهان حدود ۱۸۰ هزار پلاک پستی هوشمند نصب شده است و شهروندان این مناطق از آن بهره‌مند شدند، ادامه داد: رهگیری مرسوله‌های پستی و دریافت خدمات مکان‌مند مربوط به پلاک‌های پستی توسط شهروندان از مزایای این طرح است، به گونه‌ای که با اسکن بارکد نصب شده روی پلاک، اطلاعات ملک و مربوط به پروانه ساختمان و خدمات سایر مجموعه‌ها قابل مشاهده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص مزیت پلاک‌های پستی هوشمند، تصریح کرد: برای تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان امکانی فراهم شده است تا اطلاعات مربوط به هر ملک را در پلاک پستی هوشمند بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اقدامات سیما و منظر شهری در راستای پلاک‌های پستی هوشمند، اضافه کرد: ممکن است در یک پلاک مسکونی چندین واحد آپارتمان مستقر باشد، از این‌رو با در نظر گرفتن پلاک پستی هوشمند و اسکن بارکد آن، اطلاعات مربوطه به تمام واحدهای آپارتمان دریافت می‌شود و نیاز نیست به ازای هر واحد آپارتمان یک پلاک نصب شود.

نباتی‌نژاد با اشاره به بازخوردهای شهروندان نسبت به نصب پلاک‌های پستی هوشمند، خاطرنشان کرد: شهروندان هنوز اطلاعات دقیقی نسبت به این طرح ندارند، چرا که اطلاع‌رسانی دقیق و قوی در این راستا انجام نشده است و باید تلاش شود تا اطلاعات لازم در این زمینه به شهروندان ارائه شود.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از شهر به این پلاک‌ها مجهز و مدت زمان اجرای کامل این طرح دو سال پیش‌بینی شده است. همچنین سایر دستگاه‌ها هنوز خدمات خود را روی این پلاک‌ها بارگذاری نکردند و امیدواریم در کمیته‌های مشترک که به صورت بین نهادی تشکیل می‌شود، این مطالبه از سوی سایر دستگاه‌ها مطرح و اجرایی شود.

کد خبر 611781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.