شهرهای یزد و کرمان خواهرخوانده شوند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: مردم یزد و کرمان از گذشته ارتباطات گسترده، دوستانه، فرهنگی، اجتماعی، تجاری و اقتصادی مطلوبی با یکدیگر دارند و پیشنهاد داریم که این دو شهر خواهرخوانده شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _بیست‌ویکم مهرماه_ در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، اظهار کرد: حوزه نفوذ و ارتباط شهرهای یزد و کرمان با یکدیگر بسیار قوی است. با وجود تجربیات شهر یزد و کرمان در زمینه‌های مختلف شهری می‌توان این تجربیات را به اشتراک گذاشت. شهر یزد و کرمان در هم‌فکری مشترک فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ریشه تاریخی دارند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود جلساتی تحت عنوان کمیسیون یا جلسه با هدف هم‌اندیشی و انتقال تجربه بین شهر کرمان و یزد برگزار شود.

شهر یزد پیوستگی تاریخی معتبری دارد

محمدرضا کمساری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، اظهار کرد: تشابهات زیادی بین دو شهر وجود دارد، در همین خصوص پیشنهاد می‌شود در راستای خواهرخواندگی، بین یزد و کرمان تفاهم‌نامه‌ای ایجاد شود.

وی ادامه داد: می‌توان طبق تفاهم‌نامه در بوستان‌های یزد و کرمان المان‌های فرهنگی، اجتماعی شهر مقابل ساخته شود و با این سازه‌ها، شهر مقابل به مردم معرفی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه این سفر بیشتر با هدف بازدید از بافت تاریخی شهر یزد بود، اضافه کرد: شهر یزد پیوستگی تاریخی معتبری دارد، اگر چه شهر کرمان پیوستگی تاریخی ندارد، اما آثار تاریخی ارزشمندی در شهر کرمان وجود دارد.

وی ادامه داد: این بازدید نشان داد یکی از اقدامات مهم مسئولان و مردم یزد، حفظ بافت تاریخی ارزشمند این شهر است که باعث شد یزد به شهر جهانی تبدیل شود.

کد خبر 611752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.