معضلات تامین بودجه قطار شهری همدان رفع شود

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: بودجه قطارشهری هفت هزار میلیارد تومان معادل حدود سه تا چهار برابر بودجه شهرداری همدان است و شورای اسلامی شهر مطرح می‌کند که به جای زخمی کردن شهر و ایجاد ترافیک‌های جدید ابتدا تجهیزات این طرح تأمین شود و بعد عملیات عمرانی را آغاز کنند.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به معضلات تأمین بودجه پروژه قطار شهری همدان، اظهار کرد: طرح قطارشهری که در اذهان عمومی شکل گرفت، یک طرح پرهزینه است و معضلات این کلان پروژه از جمله تأمین اعتبار آن باید رفع شود.

وی ادامه داد: جانمایی مسیر این طرح نیاز به بازنگری اساسی دارد و مسائل و مشکلات آن را باید رفع کنند، چرا که در طول مسیر در آرامگاه بوعلی و میدان امام (ره) باعث ترافیک و شلوغی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه قطار شهری نباید به آثار تاریخی و گردشگری آسیب برساند، گفت: هزینه قطار شهری حدود هفت هزار میلیارد تومان معادل حدود سه تا چهار برابر بودجه شهرداری همدان است و شورای اسلامی شهر مطرح می‌کند که به جای زخمی کردن شهر و ایجاد ترافیک‌های جدید ابتدا تجهیزات این طرح تأمین شود و سپس عملیات عمرانی آن را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در شورایعالی ترافیک کشور به تصویب نرسیده و به لحاظ مالی قابلیت اجرا ندارد، تصریح کرد: شهرداری همدان حتی بودجه خرید ۵۰ اتوبوس جدید که ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد را ندارد.

حیدری اضافه کرد: در سفر ریاست‌جمهوری ۱۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری همدان تخصیص داده شده است که با این مبلغ ۷۰ سال طول می‌کشد تا این پروژه محقق شود.

کد خبر 611728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    نه عزیز ما مردم همدان مترو نمی‌خوایم ،همین آب رو شما زحمت بکشید وصل کنید بقیه پیشکش ،وعده مترو عمر نوح نیاز داره که نه ما داریم و نه شما توان برقراری