«پیامبر مهربانی‌ها» همزمان با هفته کودک رونمایی شد

آیین رونمایی از مجموعه رمان «پیامبر مهربانی‌ها» با حضور مدیرعامل کانون، نویسنده کتاب و تعدادی از اهالی قلم برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی امور بین‌الملل کانون، در این نشست که به همت اداره کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری صبح امروز _چهارشنبه بیستم مهرماه_ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون و ابوالقاسم سلیمانی دبیر هفته ملی کودک حضور داشتند.

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری در این جلسه با اشاره به همزمانی رونمایی از مجموعه پیامبر مهربانی‌ها و میلاد پیامبر (ص) اظهار کرد: کتاب بین مردم ایران مقدس و ارزشمند است، به‌ویژه گنجینه اسلام که برای تولید کتاب می‌تواند منبع ارزشمندی باشد.

وی افزود: کتاب در جوامع مختلف حائز اهمیت است و کتاب کودک و نوجوان اهمیت ویژه‌تری دارد؛ فرهنگ خواندن، نوشتن و گفت‌وگو کردن باعث رشد جامعه می‌شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری تصریح کرد: مأموریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نامش مشخص است و در کلمه پرورش دیده می‌شود. ما در این زمینه می‌توانیم با کمک شما اهالی قلم فعالیت‌های زیادی انجام دهیم و نقش مهمی در رشد فرهنگی آینده‌سازان این مرز و بوم داشته باشیم.

علامتی خطاب به نویسندگان حاضر در این جلسه گفت: برای همراهی کانون پرورش فکری حضور شما لازم است و کانون در این زمینه در بخش‌های مختلف حمایت‌های لازم را خواهد داشت. ما باید محصولاتی تولید کنیم که به‌روز و با ذائقه مخاطب همراه باشد و در این زمینه به همراهی شما نیازمند هستیم.

وی افزود: با اینکه من به‌تازگی در کانون مشغول به کار شده‌ام اما از اینکه انتشار این مجموعه ۱۰ سال زمان برده است، عذرخواهی می‌کنم و می‌دانم اشکال در فرآیندهاست.

اثر مصطفی خرامان ویژگی‌هایی دارد که کار او را متمایز می‌کند

در ادامه علی‌الله سلیمی، منتقد و نویسنده کتاب اظهار کرد: بعد از مدتی وقفه در دیدارهای این‌چنینی که به دلیل بیماری کرونا پیش آمد انتشار یک مجموعه سه جلدی اتفاق خوبی است، به‌ویژه اینکه این اثر در هفته وحدت رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: رونمایی از کتاب بیشتر جنبه جشن تولد برای کتاب تولید شده را دارد. کتاب خرامان یک مجموعه سه جلدی است و من خوش‌شانس بودم که از خواننده‌های اول این کتاب باشم. موضوع کتاب‌های مجموعه پیامبر مهربانی‌ها برای ما آشناست و هر کدام از ما درباره پیامبر (ص) اطلاعاتی داریم.

این نویسنده تصریح کرد: اثر مصطفی خرامان ویژگی‌هایی دارد که کار او را متمایز می‌کند و به‌صورت تیتروار حوادث مهم زندگی پیامبر را در قالب داستان روایت کرده است. ساده‌کردن عناصر تاریخی کار نویسنده است و او از نویسندگان خوش ذوق در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که از پس این کار برآمده است.

سلیمی افزود: این مجموعه، زندگی پیامبر را به سه برهه تقسیم کرده و ساده‌نگاری تاریخ را انجام داده است. حتی رسم‌های اعراب که شاید برای مخاطب امروز جالب نباشد به‌خوبی توضیح داده و بعد از هر واژه‌ای که سخت‌تر بوده مانند قبیله، سران و… توضیح کوتاهی آورده است. این توضیحات می‌تواند برای نوجوان جذاب باشد و او را با تاریخ صدر اسلام آشنا کند.

وی گفت: مجموعه پیامبر مهربانی‌ها یک تاریخ فشرده را روایت می‌کند و این امتیاز کتاب است.

در حوزه دینی کتاب نوشتن خیلی سخت است

مصطفی خرامان، نویسنده مجموعه پیامبر مهربانی‌ها نیز در این جلسه گفت: در کانون طرحی راه‌اندازی شد به نام رمان نوجوان که حمیدرضا شاه‌آبادی آن را هدایت می‌کرد. شروع این کتاب‌ها حدود ۱۰ سال پیش بود و من ۱۰ سال درگیر این مجموعه بودم تا به انتشار برسد و این برای یک نویسنده عذاب‌آور است.

وی تصریح کرد: در این کتاب‌ها شخصیتی حضور دارد به نام خالدبن‌ولید که بعد از صلح حدیبیه مسلمان می‌شود. زمانی پیش یک ناشر رفتم و گفتند اگر خالد در داستان باشد کتاب را چاپ نمی‌کنیم!

این نویسنده با اشاره به سختی‌های نوشتن کتاب‌های دینی اظهار کرد: ما بلد هستیم درباره موضوع‌های دیگر هم کتاب بنویسیم اما در حوزه دینی و دفاع مقدس کتاب نوشتن خیلی سخت است، چون متولی زیادی دارد.

خرامان گفت: درهرحال به لطف خدا و مرحمت پیامبر (ص) موفق شدیم بعد از ۱۰ سال این مجموعه کتاب را منتشر کنیم و امیدوارم جزو صالحات و باقیات من و کسانی که در کانون نسبت به انتشار این مجموعه تلاش کردند باشد.

کد خبر 611612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.