۱۲ درصد بافت شهر کرمانشاه فرسوده است

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه وسعت بافت فرسوده شهر کرمانشاه را برابر ۱۲ درصد مساحت این شهر اعلام کرد و گفت:بعضی از این بافت‌ها تاریخی، روستایی و بعضی دیگر بافت حاشیه‌ای است که برحسب نوع آن، دستگاه‌های متولی در زمینه احیا و بازسازی آنها نیز متفاوت هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کرمانشاه، بهزاد مسعودی با بیان اینکه ۱۲ درصد مساحت شهر کرمانشاه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: از لحاظ جمعیت، سکونت پذیری این مناطق قدری بالاست و در مجموع حدود ۱۵ درصد جمعیت شهر کرمانشاه در این مناطق ساکن هستند.

وی با اشاره به تفاوت بافت فرسوده در نقاط مختلف شهر، گفت: بعضی از این بافت‌ها تاریخی، روستایی و بعضی دیگر بافت حاشیه‌ای است که برحسب نوع آن، دستگاه‌های متولی در زمینه احیا و بازسازی آنها نیز متفاوت هستند و در مجموع دستگاه‌های اصلی و متولی در این زمینه راه و شهرسازی، استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی است.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه هر دستگاه برنامه‌هایی در زمینه احیای این بافت‌ها دارد و اقداماتی را انجام می‌دهد، گفت: این اقدامات به صورت پراکنده است و ما هنوز نقشه راه، سند یا برنامه مدونی برای این موضوع نداریم، لذا نیاز است که نقشه راهی در این زمینه تهیه و نقش هر دستگاه در آن مشخص شود و طبق زمانبندی خاصی احیای این بافت‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه محور اصلی احیای این بافت‌ها باید ساکنان این مناطق باشند، گفت: هر طرح و برنامه‌ای در این زمینه تنها با مشارکت مردم مؤثر خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 611594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.