رشد ۸ درصدی آلودگی هوای مشهد با بازگشایی مدارس

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از رشد هشت درصدی آلودگی هوای این کلان‌شهر در مهرماه و همزمان با آغاز بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی اظهار کرد: بررسی آمارهای ثبت شده توسط ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر مشهد طی سال ۹۴ تا ۱۴۰۱ نشان می‌دهد با آغاز سال تحصیلی و آغاز به‌کار مدارس در مهر ماه، شاخص آلودگی هوای شهر مشهد به طور میانگین رشدی هشت درصدی داشته است.

وی ادامه داد: این افزایش قابل توجه، ناشی از افزایش تردد خودروها از جمله سرویس مدارس و افزایش تردد خودرویی والدین دانش‌آموزان است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: با توجه به بررسی داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، با شروع فعالیت مدارس، مقادیر آلاینده‌های جوی شامل مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، دی‌اکسید نیتروژن و ذرات معلق به طور معمولی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در نقاط مختلف شهر مشهد کار جمع‌آوری اطلاعات تخصصی در زمینه سنجش آلاینده‌های مختلف را بر عهده دارند.

نجفی خاطر نشان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و پیدایش پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌های محیطی، از کلیه شهروندان تقاضا می‌شود با استفاده بیشتر از حمل‌ونقل پاک و حمل‌ونقل عمومی به بهبود شرایط زیست‌محیطی کمک کنند.

کد خبر 611590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.