ساختمان شیشه‌ای برای دومین روز متوالی سبز شد

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که بازار می‌تواند تا سطح یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد رشد کند و مانعی پیش روی آن نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز رنگ سبزی به خود گرفت، با رشد شش هزار واحدی به پشت سطح یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد رسید و به نظر می‌رسد مسیر برای رشد بازار فراهم باشد، امروز نیز شاهد ورود نقدینگی به بازار بودیم ارزش معاملات که روز گذشته نزدیک به دو هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود امروز به نزدیکی سه هزار میلیارد تومان رسید و لازمه یک روند صعودی رشد در ارزش معاملات بازار است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که بازار می‌تواند تا سطح یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد رشد کند و مانعی پیش روی آن نباشد، در بازار بورس امروز نمادهای فولاد، شپدیس، فملی، نوری، فارس، شستا و وغدیر بیشترین تأثیر مثبت را داشتند و در بازار فرابورس نیز نمادهای زاگرس، دماوند، فغدیر، غصینو، مارون و آریا بیشترین تأثیر مثبت را از خود به جای گذاشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد شش هزار ۲۰۵ واحد به سطح یک میلیون ۳۱۹ هزار ۷۸۹ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۳۹۱ واحد در سطح ۳۸۰ هزار ۲۷۰ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۶۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۲۷

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۵۵ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۹۷۱ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۶۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۲۷

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۹ هزار ۴۹۱ و ۵۲ هزار ۴۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد ۷۰ و دو میلیارد ۶۰۶ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. غزر

۴. فمراد

۵. فردا

بیشترین حجم معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. غزر

۴. شستا

۵. دانا

بیشترین افزایش قیمت

۱. دانا

۲. شفن

۳. شوینده

۴. قرن

۵. ونیکیح

بیشترین کاهش قیمت

۱. بکاب

۲. غسالم

۳. امیدح

۴. قنیشاح

۵. دشیمیح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

ساختمان شیشه‌ای برای دومین روز متوالی سبز شد

حمایت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

تحلیل: سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به کمک بازار آمد و منجر به تغییر روند شد، به نظر می‌توان انتظار داشت تا سقف کانال حرکت کند ولی در میانه راه سطح یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد محدوده مقاومتی مسیر پیش رو است.

رسوب سود سهامداران

در سال‌های اخیر یکی از چالش‌های بزرگ سهامداران این بود که برخی شرکت‌ها سود آن‌ها را به صورت سجام پرداخت نمی‌کردند و بعضاً مبلغ سودها آنقدر کم بود که حتی کفاف هزینه رفت و برگشت به بانک برای دریافت سود سالانه را نمی‌داد. در نتیجه سود سهامی که حق سهامداران بود در حساب شرکت‌ها رسوب کرده بود و عملاً شرکت‌ها از این سودها نفع می‌بردند.

با روی کار آمدن مجید عشقی در سازمان بورس یکی از برنامه‌های خوب این بود که این سودهای رسوب کرده و معوق به حساب سهامداران واریز شود. البته شرط واریزی تأیید احراز هویت در سجام بود.

از ابتدای امسال با فشار سازمان بورس شرکت‌ها شروع به واریز سودهای معوقه به صورت سجامی کردند.

تا نیمه ابتدایی مهرماه چند نفر از سهامداران به حق خود رسیدند؟

آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای ۱۴۰۱ تا نیمه مهر، ۱۷۰ شرکت بورسی، مبلغ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود رسوبی، به حساب بیش از ۱۸ میلیون ۵۳۷ هزار سهامدار از طریق سجام واریز کرده‌اند.

بیشترین واریزی متعلق به کدام شرکت بوده است؟

در این میان شرکت ایران خودرو دیزل با نماد خاور با واریز مبلغ ۹۰۶ میلیارد تومان بیشترین واریزی را در میان ۱۷۰ شرکت بورسی داشته و شرکت سپید ماکیان با نماد سپید با واریز سود رسوبی به حساب دو میلیون ۷۳۹ هزار سهامدار، جایگاه اول را در واریزی به بیشترین تعداد سهامدار به خود اختصاص داده است.

غول‌های بورسی سود خور

میدکو، فملی، کگل، شستا، پارسیان، شپنا و پارس از جمله شرکت‌های بزرگی هستند که تاکنون مطالبات رسوبی سهامداران را پرداخت نکرده‌اند.

در هفته اخیر کدام شرکت‌های بیشترین سود معوقه را پرداخت کردند؟

بررسی آمارها نشان می‌دهد که در هفته اخیر کزغال (۶۹.۶ میلیارد تومان)، کویر (۶۱.۷ میلیارد تومان)، دلر (۵۲.۹ میلیارد تومان)، شاملا (۶.۹ میلیارد تومان) و شسپا (۵.۲ میلیارد تومان) سود معوق را به حساب سهامداران واریز کردند.

شرکت‌های بورسی در شهریور چه کردند؟

بر اساس اخبار دریافتی از مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از بین ۳۹ صنعت، فروش ۲۹ صنعت در شهریور ماه ۱۴۰۱ نسبت به مرداد ماه ۱۴۰۱ رشد نشان می‌دهد. از این میان، گروه پیمانکاری صنعتی، با رشد ۴۱۷ درصدی فروش در شهریور ماه نسبت به مدت مشابه ماه قبل، در صدر بهترین‌ها بوده است. این صنعت در مرداد ماه امسال فروش ۸۳۰۴۱ میلیون ریالی داشته و با تحقق درآمد فروش ۴۲۹,۷۲۵ میلیون ریالی در شهریورماه، خوش درخشیده است.

فروش شرکت‌های گروه انبوه‌سازی و مستغلات هم در شهریور ماه سال جاری ۱۹۹ درصد بالاتر از ماه قبل بوده است. این صنعت با فروش ۵,۲۶۶,۱۲۰ میلیون ریالی در شهریورماه ۱۴۰۱، جایگاه دوم رشد فروش در بین صنایع تولیدی را از آن خود کرده است.

فروش شهریور صنعت ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی رشد ۶۳ درصدی و فروش صنعت ساخت خودرو و قطعات رشد ۵۴ درصدی نسبت به مرداد ماه نشان می‌دهد. در همین مدت، فروش شهریور واسطه‌گری مالی و پولی رشد ۵۷ درصدی نسبت به مرداد داشته و فروش صنعت ماشین‌آلات و تجهیزات رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صنعت کانی غیرفلزی، فلزات اساسی، صنعت ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، صنعت مواد غذایی به جز قند و شکر، صنعت سیمان و گچ و آهک، صنعت شیمیایی، بانکی و مؤسسات مالی، فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی و استخراج کانه‌های فلزی از دیگر صنایعی هستند که عملکرد مطلوبی در شهریورماه داشته‌اند.

فروش ۶۳ درصد شرکت‌های تولیدی بیش از مرداد

همچنین بررسی ۴۲۰ شرکت تولیدی حاکی از آن است که ۶۳ درصد شرکت‌های تولیدی در شهریور امسال بیش از مرداد ۱۴۰۱ فروش داشته‌اند. درآمد فروش ۳۲ شرکت تولیدی از جمله مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن، آهنگری تراکتورسازی ایران، مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان، پتروشیمی شیراز، مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، زرین معدن آسیا، قند نیشابور، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، آنتی بیوتیک ایران، توسعه معدنی و صنعتی صبا نور، قند مرودشت، شهد، بیمه اتکایی ایرانیان، و بهمن لیزینگ در شهریور ماه جهش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به ماه قبل داشته و ۳۳ شرکت نیز رشد ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی در فروش ثبت کرده‌اند.

فرزین صدرنشین فروش

"فزرین" در مرداد ماه ۱۴۰۱ فروش ۲۰۱,۲۴۹ میلیون ریالی داشته؛ اما در شهریور ماه با یک جهش ۸۳۸ درصدی نسبت به مردادماه ۱,۸۸۶,۷۶۰ میلیون ریال محقق کرده است.

"زماهان" در مرداد ماه ۱۴۰۱ فروش ۸۹,۰۳۳ میلیون ریالی داشته و با پرش ۴۰۹ درصدی، فروش شهریور ماه را به ۴۵۳,۴۶۸ میلیون ریال رسانده است.

"قنیشا" با جهش ۱,۱۵۴ درصدی نسبت به مرداد ماه ۱۴۰۱، در شهریور ماه ۱۱۶,۸۹۲ میلیون ریال فروش داشته است.

"کنور" با پرش ۷۰۰ درصدی، فروش شهریور ماه را به ۲,۳۰۵,۹۶۲ میلیون ریال رسانده است.

"قشهد" نیز در شهریور ماه ۵۹۰ درصد بیشتر از مرداد ماه ۱۴۰۱ فروش داشته است.

نقشه بازار

ساختمان شیشه‌ای برای دومین روز متوالی سبز شد

کد خبر 611567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.