آمار و ارقام جام ملت‌های فوتسال آسیا/ بیشترین سهم برای بزرگ‌ترین ناکام!

با انتشار آمار و ارقام شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا، تیم‌ملی ایران بهترین عملکرد تیمی و انفرادی را به‌نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، پس از ۱۱ روز در کشور کویت و با قهرمانی تیم‌ملی ژاپن، نایب‌قهرمانی ایران و سومی _ چهارمی تیم‌های ازبکستان و تایلند به پایان رسید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با اتمام مسابقات، آمار مختلف این رقابت‌ها را منتشر کرد که در بیشتر این آمار، نام ایران و بازیکنان تیم‌ملی کشورمان به چشم می‌خورد؛

مهار توپ دروازه‌بان (بیشترین سیو)

گیلرمه کوروموتو ژاپنی بیشترین تعداد مهار توپ (۳۸) را در طول تورنمنت انجام داد و هیگور پیرس هم‌تیمی‌اش ۲ سیو کمتر انجام داد، درحالی‌که سعید مؤمنی از ایران ۲۹ سیو را به‌نام خود ثبت کرد.

هت‌تریک در مسابقات

تنها چهار بازیکن در این رقابت‌ها هت‌تریک کردند؛ سلیم فیصل از عراق (در مقابل عمان)، ادریس یوروف از تاجیکستان (مقابل ترکمنستان)، سعید احمدعباسی (مقابل چین‌تایپه) و حسین طیبی از ایران (مقابل چین‌تایپه و ویتنام).

از بین چهار بازیکن، تنها ادریس یوروف از تاجیکستان چهار گل در یک مسابقه به ثمر رساند، درحالی‌که حسین طیبی از ایران تنها بازیکنی بود که در ۲ بازی در طول مسابقات هت‌کریک کرد.

امتیازات کامل

تنها دو تیم توانستند در مرحله گروهی شکست ناپذیر بمانند و بدین‌ترتیب ایران و ازبکستان با ۹ امتیاز کامل صعود کردند.

پرگل‌ترین مسابقه

بازی گروه B بین تاجیکستان و ترکمنستان پرگل‌ترین بازی در این رقابت بود که تاجیکستان ۸ بر ۵ حریفش را شکست داد و مسابقه با ۱۳ گل تمام شد.

برترین گلزن

اگر در گلزنی حسین طیبی تردیدی وجود داشت، کاپیتان ایران با نمایشی شگفت‌انگیز بر برتری خود در زمین، مهارت گلزنی‌اش را تاکید کرد و در ۶ مسابقه، ۱۰ گل به ثمر رساند تا برترین گلزن مسابقات شود. به‌طرز شگفت‌انگیزی، او همچنین بهترین گلزن در نسخه‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بود.

ماشین گلزنی

ایران علی‌رغم باخت در فینال، نمایش نفس‌گیرانه‌ای داشت و با زدن ۳۹ گل در ۶ بازی، نشان داد که چقدر جلوی دروازه حریفان خطرناک است.

داستان دو تیم

ژاپن و ایران فینالیست‌ها هر دو شکست خوردند، اما در دو نقطه مقابل. ژاپن در روز اول مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر یک مقابل عربستان شکست خورد، درحالی‌که تنها شکست ایران در فینال بازی‌ها بود.

غول‌های فوتسال آسیا

با قهرمانی ژاپن در کویت، تعداد قهرمانی‌های این تیم در آسیا به عدد ۴ افزایش یافت. درحالی‌که ایران با ۱۲ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم است.

پرتماشاگرترین مسابقات

دیدار یک‌چهارم نهایی بین تیم‌های کویت (میزبان) و ازبکستان با ۳ هزار و ۴۰۶ هوادار بیشترین تماشاگر را داشت این درحالی است که فینال را ۱۹۳۸ نفر تماشا کردند.

کد خبر 611522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.