تعرفه بهای خدمات سازمان‌های شهرداری یزد ساماندهی شود

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد درخصوص لزوم ساماندهی تعرفه بهای خدمات سازمان‌های شهرداری یزد، گفت: در دوره‌های گذشته نرخ تعرفه بهای خدمات سازمان‌های شهرداری به صورت اصولی تعیین نشده بود و برمبنای سال‌های قبل از آن و با درصدی افزایش تعیین می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید تجملیان امروز _بیستم مهرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: در این دوره، اعضای شورای اسلامی شهر تصمیم گرفتند به طور پایدار و همیشگی، یک قالب منطقی و دقیق را در خصوص تعیین و تصویب نرخ تعرفه بهای تمام شده خدمات مختلف شهرداری یزد، در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: با این قالب، هزینه تمام شده هر خدماتی که شهرداری برای شهروندان ارائه می‌دهد طبق فرمولی محاسبه می‌شود، سپس بر مبنای هزینه‌ای که محاسبه شده است شورای اسلامی شهر تصمیم خواهد گرفت که هزینه‌ها چگونه از شهروندان دریافت شود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: امیدوارم که قبل از فصل تدوین بودجه، کار تدوین جداول محاسباتی تعرفه‌های خدمات سازمان‌های شهرداری شهر یزد به نتیجه برسد.

وی در خصوص پروژه ارزیابی شیب‌بندی‌های معابر شهر یزد، گفت: مقرر شد سازمان فاوا با همکاری دانشگاه یزد، پروژه‌ای را تحت عنوان استخراج و پردازش لایه شیب‌بندی معابر شهر یزد در سامانه "SDI" اجرا کند. امید است با استفاده از فناوری سنجش از راه دور، تصاویر ماهواره‌ای، هوایی و پهپادی، لایه جامعی در سامانه "SDI" شهرداری ایجاد شود که در آن شیب‌بندی تمام معابر شهر یزد از جمله معابر اصلی، فرعی و بن‌بست‌ها مشخص باشد که به کدام سمت است و کدام نقطه ظرفیت جمع شدن آب و آبگرفتگی را در زمان بارندگی دارد.

تجملیان افزود: بعد از پردازش و نتیجه‌گیری، خروجی این پروژه در اختیار کمیسیون‌های خدمات و عمران شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرد تا روان‌آب‌های جمع شده در نقاط شناسایی شده، توسط کانال‌های انتقال آب به سمت خارج از شهر هدایت شود یا توسط چاه‌های جذبی مناسب به سفره‌های زیرزمینی تزریق شود و از آبگرفتگی و تخریب معابر و منازل جلوگیری شود، امیدوارم این پروژه با تأیید شورای اسلامی شهر، تا اواخر سال در سراسر شهر یزد از جمله بافت تاریخی اجرا خواهد شد.

کد خبر 611501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.