همه چیز درباره جام جهانی ۲۰۲۳ فوتبال زنان!

همه نکاتی که باید درخصوص جام جهانی ۲۰۲۳ فوتبال زنان بدانید، در ادامه آورده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهار سال از زمانی که تیم ملی زنان ایالات متحده به دومین کشوری تبدیل شد که به طور متوالی قهرمان جام جهانی زنان می‌شود، می‌گذرد و حالا در استرالیا و نیوزلند در سال ۲۰۲۳، آن‌ها به دنبال تبدیل شدن به اولین تیمی هستند که سه بار پشت سر هم در بزرگترین تورنمنت دنیا تا به امروز، قهرمان شده است.

فیفا برای نخستین‌بار مسابقات را از ۲۴ تیم به ۳۲ تیم افزایش داده است، با کشورهای متعددی که با راهیابی به اولین جام جهانی زنان، اولین جام جهانی بزرگسالان یا در برخی موارد، اولین جام جهانی خود در هر سطحی برای هر جنسیتی تاریخ ساز شدند.

قبل از اینکه همه چیز شروع شود، قرعه‌کشی مرحله گروهی باید انجام شود. بنابراین هر نکته‌ای که لازم است بدانید در ادامه آورده شده است:

قرعه کشی جام جهانی زنان ۲۰۲۳ چه زمانی برگزار می‌شود؟

قرعه‌کشی جام جهانی در روز شنبه ۲۲ اکتبر ۲۰۲۲ (سی ام مهر ۱۴۰۱) انجام خواهد شد. این قرعه کشی در نیوزیلند، در مرکز Aotea در اوکلند برگزار می‌شود و مراسم در ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی، ساعت ۲:۳۰ صبح به وقت شرقی آغاز می‌شود.

کدام تیم‌ها در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۳ زنان حضور دارند؟

از ۳۲ کشوری که در این جام جهانی زنان شرکت می‌کنند، تاکنون ۲۹ کشور به این رقابت‌ها راه یافته‌اند. سه کشور باقی مانده، در پلی‌آف بین کنفدراسیون‌هایی که قرار است بین ۱۸ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ در نیوزلند برگزار شود، مشخص خواهند شد.

قرعه کشی جام جهانی زنان ۲۰۲۳

چهار گلدانی که در آن، کشورها برای قرعه‌کشی حضور دارند، در ادامه تأیید خواهد شد و براساس رده‌بندی جهانی فیفا که در تاریخ ۱۳ اکتبر (بیست و یکم مهر ۱۴۰۲) اعلام می‌شود، حضور خواهند داشت.

جام جهانی زنان در سال ۲۰۲۳ چه زمانی آغاز می‌شود؟

جام جهانی زنان در ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۳ (بیست و نهم تیر ۱۴۰۲) با میزبانی مشترک نیوزلند در بازی افتتاحیه در اوکلند آغاز خواهد شد. در اواخر همان روز، استرالیا اولین بازی این مسابقات را در سواحل خود در سیدنی برگزار خواهد کرد.

مرحله گروهی در سوم آگوست به پایان می‌رسد و دور حذفی تنها دو روز بعد آغاز می‌شود. مرحله یک چهارم نهایی در تاریخ ۱۱ و ۱۲ آگوست و مرحله نیمه نهایی در ۱۵ و ۱۶ آگوست برگزار می‌شود. مرحله پلی‌آف مقام سوم در ۱۹ آگوست برگزار می‌شود، در حالی که فینال قرار است در ۲۰ آگوست بیست و نهم مرداد ۱۴۰۲ در سیدنی برگزار شود.

همه چیز در مورد جام جهانی ۲۰۲۳ فوتبال زنان!


کد خبر 611500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.