دشمن به دنبال ایجاد تفرقه میان شیعه و اهل سنت است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن امروز تمام توان خود را به میدان آورده است که اختلاف عقیده بین شیعه و سنی را مبنای آشوب‌های اجتماعی قرار دهد، بنابراین از یک طرف به شیعیان و مجامع شیعی حمله می‌کند و از سوی دیگر به مجامع اهل سنت هجوم می‌برد.

محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ضرورت حفظ اتحاد امت اسلام و مذاهب اسلامی برای مقابله با تهدیدهای استکبار اظهار کرد: قرآن کریم پیامبر (ص) را مأمور به توصیه اهل کتب و شرایط آسمانی را به جمع شدن حول محور توحید می‌کند و این نشان دهنده آن است که آموزه‌های دینی ما اتحاد انسانی حول محور خداپرستی را جزو اولویت‌ها می‌داند همان‌گونه که جامعه اسلامی نیز همگان را مأمور چنگ زدن به ریسمان الهی کرده است.

وی با اشاره به نگاه عقلانی به منافع یک جامع انسانی افزود: جدا از آموزه‌های دینی اگر انسان با دید عقلانی به موضوع نگاه کند، منافع یک جامعه انسانی با تفرق و اختلاف به دست نخواهد آمد؛ همان‌گونه که در یک خانواده ممکن است اعضایی با سلیقه‌ها، علایق و اهداف متفاوت وجود داشته باشند اما برای حفظ تمامیت خانواده و منافع فردی و جامع باید اتحاد خود را حفظ کنند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جامعه دینی و انسانی نیز اگر انسان‌ها حول منافع مشترک اتحاد نداشته باشند، یقین بدانید که مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرند بنابراین مبنای شرعی و عقلی برای لزوم اتحاد در جامعه وجود دارد.

تلاش دشمن برای پررنگ کردن اختلاف سلیقه و عقیده‌ها

وی با اشاره به لزوم پذیرش بعضی اختلاف‌نظرها در جامعه، ادامه داد: اتحاد به آن معنا نیست که اختلاف نظر یا عقاید متفاوت نادیده گرفته شود زیرا همانطور که در یک خانواده ممکن است یک عضو عقیده باطل داشته باشد و نپذیرفتن عقیده او به معنای طرد و کوتاهی از هدایت و خدمت‌رسانی به او نیست، اختلاف نظر در جامعه نیز همین حکم را دارد.

نقدعلی اختلاف‌نظرها را دستاویزی برای دشمن برای به هم زدن انسجام اجتماعی و دینی جامعه گفت: امروز دشمنان همه همت خود را بر این موضوع قرار داده‌اند که اختلاف سلیقه و عقیده‌ها را پررنگ و چکش‌کاری کنند، در حالی که یقین بدانید مردم به این مطلب آگاه هستند.

وی اتفاقاتی که در عرصه تکفیر در حال رخ دادن است را در همین راستا دانست و یادآور شد: در این جریان عده‌ای از جامعه اسلامی متهم به کفر می‌شوند بنابراین باید آگاه باشیم که در عین حال که باید با صلابت، قدرت و قوت بر عقاید به حق خود بایستیم و به آن عمل کنیم، این اختلاف در عقاید نباید موجب شود که در مقام عمل، منافع جامعه و اشخاص مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت وحدت بین شیعه و اهل سنت افزود: دشمن امروز تمام توان خود را به میدان آورده است که اختلاف عقیده بین شیعه و سنی را مبنای آشوب‌های اجتماعی قرار دهد، بنابراین از یک طرف به شیعیان و مجامع شیعی حمله می‌کند و از سوی دیگر به مجامع اهل سنت هجوم می‌برد.

وی انجام عملیات تروریستی را از دیگر راهکارهای دشمن برای ایجاد درگیری بین شیعه و سنی معرفی کرد و گفت: هدف دشمن از این اختلاف آسیب رساندن و بر هم زدن تمامیت ارضی کشور ما است که سالیان سال است صاحبان مذاهب و شرایع مختلف در آن زندگی کرده‌اند اما مردم، علما و نخبگان جامعه متوجه به این موضوع بوده‌اند و امیدواریم در آینده نیز با توجه به این موضوع به دشمن اجازه دست یافتن به اهداف خود را ندهند.

کد خبر 611471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.