احداث خیابان بخشداری خمینی‌شهر به بافت تاریخی آسیب می‌زند؟

عضو شورای اسلامی شهر خمینی‌شهر درخصوص چالش‌های احداث خیابانی در این شهر، گفت: حدود ۳۰ سال پیش برای خیابان بخشداری طرحی در نظر گرفته شد، اما این اقدام به تعویق افتاده و اکنون گره بزرگی در مرکز شهر ایجاد شده است.

مرتضی سالمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص چالش‌های احداث خیابانی در شهر اظهار کرد: حدود ۳۰ سال پیش برای خیابان بخشداری طرحی در نظر گرفته شد، اما این اقدام به تعویق افتاده و اکنون گره بزرگی در مرکز شهر ایجاد شده است، به واسطه اینکه در مرکز شهر خیابان بوعلی و در ادامه آن خیابان ولی‌عصر وجود دارد و هر دو به میدان امام منتهی می‌شود.

وی ادامه مداد: دو خیابان بوعلی و ولی‌عصر به دلیل عرض کم که حدود ۱۴ متر است و پاسخگوی ترافیک شهر نیست و هر دو خیابان یک‌طرفه بوده و نیاز است که خیابانی در کنار این دو خیابان جانمایی شود تا بار ترافیک شهر را کم و مسیر برگشت را تأمین کند، از این‌رو خیابانی در گذشته تحت عنوان خیابان بخشداری پیش‌بینی شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر خمینی‌شهر تصریح کرد: به واسطه مکاتبات انجام شده، میراث فرهنگی این طرح را جزو مناطق میراثی می‌داند. درست است که در این خیابان چند نقطه میراثی وجود دارد، اما شهرداری آن‌ها را اصلاح، مرمت و حفظ کرده است، همچنین منازلی که قرار است برای احداث این خیابان تخریب شود میراثی نبوده و جزو منازل قدیمی ۵۰ ساله است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا شائبه‌هایی به وجود آمده که این منطقه بافت تاریخی و میراثی بوده و باعث توقف در روند احداث خیابان شده، همچنین موانع و اختلاف نظرهایی بین میراث فرهنگی و شهرداری به وجود آمده است و برای عرض خیابان و احداث آن به نتیجه قطعی نرسیدند.

سالمی تاکید کرد: معتقد هستم که شاید عرض ۲۰ متر برای احداث این خیابان نیاز نباشد، این خیابان از الزامات و نیازهای ضروری شهر است، اما می‌توان این خیابان را با عرض ۱۴ متر ایجاد و مشکل ترافیک شهر را رفع کرد.

وی اضافه کرد: در گذشته خیابان‌هایی در بافت تاریخی احداث شده است که بهتر بود احداث نمی‌شد، زیرا به بافت تاریخی آسیب زده است، اما جانمایی خیابانی که اکنون در خصوص آن بحث شده در بافت قدیمی است نه بافت تاریخی و میراثی، این در حالی است که تنها دو نقطه مشخص از جمله حمام و مسجد میراثی در آن وجود دارد که در طرح خیابان قرار نمی‌گیرد و مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آید.

کد خبر 611459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.