مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان را در هفته گذشته، در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «برگزاری جشنواره "عیدتاعید ۲" در فروشگاه‌های کوثر اصفهان»، «اتمام عملیات جابه‌جایی تأسیسات بزرگ شهری در پروژه شهدای ورزشکار»، «انعقاد تفاهمنامه همکاری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان با شهرداری‌های استان اصفهان»، «شهرداری و پلیس، متعهد به تأمین امنیت شهر و شهروندان»، «با مراجعه به پایگاه اینترنتی آتش‌نشانی «پلاک ایمنی» دریافت کنید»، «اهمیت وحدت بین مسلمانان بر کسی پوشیده نیست»، «جریان آب حداقلی حق طبیعی زاینده‌رود است»، «کسب‌وکارهای مجازی زیان‌یافته به واسطه اتفاقات اخیر حمایت شوند»، «تذکرات درباره شهرک شهید کشوری بی‌جواب مانده است» و «راه بسیاری تا فرهنگی شدن محور چهارباغ وجود دارد» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا، می‌خوانید.

برگزاری جشنواره «عید تا عید ۲» در فروشگاه‌های کوثر اصفهان

امیرحسین ماه‌آورپور، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره «عید تا عید ۲» در فروشگاه‌های کوثر شهرداری، گفت: این جشنواره از تولد پیامبر اکرم (ص) تا ولادت امام حسن عسکری (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای شهروندان با خرید در جشنواره عیدتاعید ۲، به‌ازای هر ۳۰۰ هزار تومان خرید، یک شانس در قرعه‌کشی برای دریافت جوایز در نظر گرفته شده که از جمله این جوایز یک دستگاه خودروی کوئیک، ۱۵ دستگاه جاروبرقی، ۱۵ دستگاه ماشین لباسشویی، ۱۵ عدد آب‌میوه‌گیری، ۱۵ دستگاه دوچرخه، ۱۵ دستگاه تلویزیون، بن خرید و ۵۰ بن خرید یک میلیون تومانی است، افزود: با برگزاری این جشنواره در صدد هستیم شهروندان با حذف مصرف کیسه‌های پلاستیکی به سمت استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای رو آورند، از این رو به ازای خرید سه کیسه پارچه‌ای نیز یک کد قرعه کشی به شهروندان ارائه می‌شود.

اتمام عملیات جابه‌جایی تأسیسات بزرگ شهری در پروژه شهدای ورزشکار

امیر درخشان‌فر، مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان از اتمام عملیات جابه‌جایی تأسیسات بزرگ شهری در پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار خبر داد و گفت: در این پروژه شاهد جابه‌جایی تأسیسات بزرگ شهری همچون فیبرنوری، آب و فاضلاب، برق و گاز بودیم که به دلیل ابعاد و گستردگی، اقدام دشوار و بزرگی بود.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار حدود ۸۵ میلیارد تومان و هزینه جابه‌جایی تأسیسات نیز ۳۷ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در مراحل نخست آغاز عملیات احداث پروژه شهدای ورزشکار، با همکاری شرکت‌های تاسیساتی از جمله برق و مخابرات، دکل‌های برق توسط شرکت برق‌منطقه‌ای و کابل‌های فیبر نوری توسط مخابرات جابه‌جا شد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان با شهرداری‌های استان اصفهان

تفاهمنامه‌های همکاری بین شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان و شهرداری محمدآباد جرقویه، شهرداری دیزیچه و شرکت خردفناوران آناهید به منظور بررسی توانایی‌ها و ظرفیت‌های طرفین برای بهره‌مندی در پیشبرد اهداف، معرفی خدمات فنی و مهندسی دو طرف در راستای ایجاد زمینه‌های همکاری و توسعه برندینگ از طریق برگزاری جلسات هم‌اندیشی مشترک و بررسی راهکارهای مؤثر منعقد شد.

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به انعقاد این تفاهمنامه‌ها، اظهار کرد: پیش از این ۱۰ تفاهمنامه همکاری طی ۹ ماه گذشته با شرکت‌های متخصص در حوزه صنعت تفریح و گردشگری استان منعقد شده و هم‌اکنون برقراری تعامل سازنده در سطح خرد و کلان، شهری، استانی و ملی و بین‌المللی در کنار بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود قابل استفاده به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان دنبال می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ارائه خدمات گردشگری و توسعه آن امری فراگیر و اثرات آن فراتر از بعد شهری و استانی است، همراهی و توجه به منظور همکاری با شرکت‌ها، نهادها و شهرهای استان تاریخی، فرهنگی، تفریحی و صنعتی اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و معتقدیم که بررسی ریزبینانه و دقیق، بخش اعظمی از امر توسعه خدمات تفریحی، گردشگری و بهره‌مندی از علوم روز دنیا در این عرصه از طریق استان و کلان‌شهر اصفهان امکان‌پذیر است.

شهرداری و پلیس، متعهد به تأمین امنیت شهر و شهروندان

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در دیدار با فرمانده انتظامی استان اصفهان، با تاکید بر ضرورت تأمین امنیت شهروندان و شهر به عنوان فصل مشترک رسالت مدیریت شهری و نیروی انتظامی، گفت: تقویت زیرساخت‌های هوشمندسازی برای تحقق امنیت جامعه و شهر یک ضرورت است که در سایه همکاری‌های مشترک صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به مجاهدت‌های شبانه‌روزی مأموران غیور انتظامی در ابعاد مختلف تأمین امنیت، تاکید کرد: حفظ نظم و امنیت، مقابله با بدخواهان و ایستادگی مقابل دشمنان انقلاب اسلامی در برابر هجمه به کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از رسالت‌های خطیری است که نیروی انتظامی استوار و محکم در حال انجام وظیفه است.

شهردار اصفهان با تاکید بر ضرورت تأمین امنیت شهروندان و شهر به عنوان فصل مشترک رسالت مدیریت شهری و نیروی انتظامی، تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های هوشمندسازی برای تحقق امنیت جامعه و شهر یک ضرورت است که در سایه همکاری‌های مشترک صورت می‌پذیرد.

با مراجعه به پایگاه اینترنتی آتش‌نشانی «پلاک ایمنی» دریافت کنید

مسعود عنایت‌زاده، معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مالکان ساختمان‌ها برای دریافت «پلاک ایمنی» می‌توانند پس از مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان، درخواست خود را با ارائه کد نوسازی ثبت کنند و پس از مراجعه کارشناسان آتش‌نشانی برای ارزیابی شاخص‌های ایمنی، این پلاک را دریافت کنند.

وی در خصوص مزایای دریافت پلاک ایمنی، اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان پس از دریافت پایان‌کار توجهی به رعایت موارد ایمنی ساختمان ندارند، مالکان می‌توانند با دریافت این پلاک به صورت رایگان از میزان رعایت موارد ایمنی و فعال بودن سیستم‌های ایمنی در ساختمان اطلاع یابند؛ طبق این طرح برای هر ساختمانی که در سطح شهر شاخص‌های ایمنی مد نظر سازمان آتش‌نشانی را رعایت کرده باشد، پلاک ایمنی صادر و در محل ساختمان نصب می‌شود که نوعی ارزش افزوده برای ساختمان خواهد بود.

اهمیت وحدت بین مسلمانان بر کسی پوشیده نیست

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اهمیت وحدت بین آحاد جامعه و گرایش‌های مختلف سیاسی- مذهبی به ویژه وحدت بین گروه‌های مختلف مسلمانان از ابتدای انقلاب بر کسی پوشیده نبوده است، گفت: نمایش، ابراز و هماهنگی در وحدت باعث می‌شود، قدرت و اتحادی که اجتماع مسلمانان و مردم یک کشور در کنار یکدیگر دارند، سبب پیشرفت و توسعه آن کشور شود و از طرف دیگر نیز ضدیت و مخالفت مخالفان و دشمنان بی‌اثر می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه یکپارچه، متحد، همراه و همدل آسیب‌پذیری بسیار کمتری نسبت به شرایطی دارد که اختلافات در فروع و جزئیات بروز و ظهور داشته باشد، تصریح کرد: دشمن از هر روزنه‌ای برای تضعیف جامعه ایران و جوامع دینی به ویژه پیروان مذاهب مختلف شیعه و سنی برای ضربه زدن و جلوگیری از پیشرفت کشور استفاده می‌کند، لذا لازم است به اهمیت تلاش دشمن در راستای برهم زدن وحدت اسلامی پی ببریم تا انرژی، وقت، فکر و توان هیچ بخشی از جامعه صرف مخالفت با بخش‌های درونی نشود، بلکه باید هم‌جهت و هم‌راستا برای پیشرفت و توسعه کشور و استقرار مبانی شریعت و خنثی کردن هر توطئه‌ای که به همراهی و همدلی ملت ضربه می‌زند، تلاش کنیم.

جریان آب حداقلی حق طبیعی زاینده‌رود است

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خشکی زاینده‌رود قابل قبول نیست زیرا به آثار تاریخی شهر آسیب می‌زند، گفت: تداوم خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت که اثر منفی در جذب توریست دارد.

وی یکی از مباحث کلیدی اصفهان را "زاینده رود" دانست و افزود: لازم است نگاه محیط‌زیستی به زاینده‌رود داشته باشیم، جریان آب حداقلی حق طبیعی زاینده‌رود است که باید رعایت شود؛ زاینده‌رود جزو مطالبات مجموعه مدیریت شهری است.

کسب‌وکارهای مجازی زیان‌یافته به واسطه اتفاقات اخیر حمایت شوند

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کسب و کارهای مجازی به واسطه بحرانی که پیش آمد، در این مدت ضررهای هنگفتی متحمل شدند، لذا نیاز به حمایت و جبران مافات دارند، این در حالی است که هیچ‌کس به این موضوع نپرداخته است.

وی افزود: بیشتر مردم این سرزمین قانون و اخلاق را محترم می‌شمارند و تعدی به حقوق هموطنان خود ندارند، لذا رواست که فرایندها و ساختارهای انتظام‌بخش به اقتضای روز و با حفظ اصول به طور هوشمندانه و حکیمانه مورد بازطراحی قرار گیرد، نسل جدید جوان به اقتضای سن و مشاهدات خود در رسانه‌ها و نیز بر اساس کم کاری بخش‌های فرهنگی پر از شبهه و پرسش است و نیاز به توجه، همدلی، حمایت و شنیدن حرف‌هایش دارد. آرزو داریم که گفت‌وگو گفتمان غالب بین نسلی شده و هیچ‌کس از طرح مطالب و سوالات این نسل پرسشگر نهراسد، بلکه با تجهیز خود به لباس تبیین و آگاهی به استقبال پرسش‌ها برویم.

تذکرات درباره شهرک شهید کشوری بی‌جواب مانده است

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تذکرات درباره شهرک شهید کشوری مسبوق به سابقه بود، دو مرتبه کتبی و سه مرتبه شفاهی تذکرات داده شده، اما مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه گاهی مطلبی نوشته و به عنوان پاسخ تذکرات ارسال می‌شود در صورتی که باید به صورت شفاهی و حضوری پاسخ داد، به طور مثال در تذکرات در خصوص سرای هشت باید به طور رسمی پاسخ داده شود. هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر باید در این موارد به صورت جدی‌تر ورود کند، ادامه داد: قانون پس از راه حل تذکر، روش‌های دیگری را نیز قرار داده است، از هیئت رئیسه می‌خواهم همان طور که برای دیگر اقدامات همت می‌کنند، در این زمینه نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

راه بسیاری تا فرهنگی شدن محور چهارباغ وجود دارد

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال ۹۶ پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ به اتمام رسید، اما تا فرهنگی شدن این پیاده‌راه فاصله بسیاری داریم.

وی تصریح کرد: گذرهای فرهنگی در یک کشور نمایشگر فرهنگ، تاریخ، هویت و قدمت آن کشور هستند، اما در شهر ما چهارباغ عباسی پیشینه تاریخی خود را نشان می‌دهد، اما از نشان دادن فرهنگ ایرانی اسلامی در احداث اولیه آن در عهد صفوی و با هدایت و برنامه‌ریزی شیخ بهایی به معنای واقعی ناتوان بوده است. تنها توانسته‌ایم به سبک تاریخی آن توجه کنیم.

کد خبر 611448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.