سوت توسعه در منطقه ۱۰ اصفهان به صدا درآمد

آئین کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان به احترام مردم اصفهان امروز (چهارشنبه) با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، معتمدان محلی و جمعی از شهروندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه سلسله برنامه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرداری اصفهان در نقاط مختلف شهر با شعار «به احترام مردم اصفهان»، امروز _چهارشنبه بیستم مهرماه_ آئین آغاز عملیات و افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان برگزار شد.

در این آئین آغاز عملیات احداث میدان عروج و خیابان‌های سردار شهید منصور رئیسی و کوشش، آغاز عملیات احداث پارک و زمین ورزشی در خیابان مصلی، بهره‌برداری از خیابان سعادت، بهره‌برداری از ۳۰ پروژه پیاده‌روسازی از جمله در خیابان‌های مهر، معلم، شیخ طوسی، ناهید، کاخ، شهروند، فرسان، همافر، امامزاده اسحاق، آسفالت معابر اصلی و دیگر پروژه‌های منطقه شامل ساماندهی انهار و مادی‌ها و احداث پل‌های عابرپیاده به ارزش ۱۳۷ میلیارد تومان برگزار شد.‌

سامع: مکان‌های تفرجگاهی و ورزشی در مناطق شهری توسعه می‌یابد

سید امیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: توسعه خدمات عمومی و مکان‌های تفرجگاهی و ورزشی برای نوجوانان و جوانان در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری دوره ششم قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد چنین فضاهایی در دل محلات بسیار مهم و ارزشمند است، ادامه داد: تراکم ساخت و سازها باعث شده تا جوانان نتوانند در واحدهای مسکونی که فضای محدود دارند ورزش کنند، لذا احداث این پروژه‌ها می‌تواند در محلات فرصت خوبی را در اختیار جوانان قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پارک‌های محلی می‌تواند فرصتی برای برگزاری رویدادهای محلات باشد، گفت: فضاهای چند منظوره که با مشارکت مردم در مناطق و محله‌ها ایجاد می‌شود فضای خوبی برای پیگیری امور هر محله است، بنابراین باید تعداد این اقدامات و پروژه‌ها در محلات مختلف بیشتر شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی عملیات احداث پارک و زمین ورزشی خیابان مصلی، تاکید کرد: این پروژه به نام اولین شهید مدافع حرم اصفهان شهید ابوالفضل شیروانیان نامگذاری شود تا به برکت این نام، شاهد اتفاقات مثبت در این مجموعه باشیم.

شهردار اصفهان: ارائه خدمات را به سمت محلات کمتر برخوردار سوق می‌دهیم

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده هر دو هفته یکبار در قالب ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» پروژه‌های مختلف مجموعه شهرداری افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به ایستگاه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و خدماتی در منطقه ۱۰ شهرداری رسیده‌ایم، افزود: عملیات احداث میدان عروج (شش‌راه سابق) و خیابان سردار شهید منصور رئیسی در یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی این منطقه آغاز می‌شود، چراکه در این محدوده به دلیل تردد زیاد خودروها و نداشتن گنجایش لازم معابر، شاهد تصادفاتی بودیم که امیدواریم عملیات احداث میدان عروج تا نوروز ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

شهردار اصفهان با اشاره به کلنگ‌زنی احداث پارک و زمین ورزشی به وسعت ۶۵۰۰ مترمربع در محله مصلی (واقع در محدوده منطقه ۱۰) با حضور خانواده شهدا، تصریح کرد: قرار است این بوستان محلی به نام «شهید ابوالفضل شیروانیان» اولین شهید مدافع حرم استان نامگذاری شود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: درصدد هستیم احداث پارک و زمین ورزشی محله مصلی تا پایان سال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا عیدی خوبی به شهروندان این محله بدهیم.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید این دوره مدیریت شهری، محله محوری است، گفت: مدیریت شهری بیشتر به دنبال توزیع عادلانه خدمات در محلات به خصوص محلات کمتر برخوردار است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: طی سال‌های گذشته تسهیلات و خدمات خوبی به مناطق مرکزی و میانی این کلان‌شهر ارائه شده است، لذا در این دوره مدیریت شهری درصدد هستیم ارائه خدمات را به سمت محلات کمتر برخوردار سوق دهیم؛ در این راستا علاوه بر توزیع عادلانه امکانات، شاهد کاهش سفرهای شهری خواهیم بود.

قاسم‌زاده تاکید کرد: در دسترس قرار دادن خدمات رفاهی برای تمام شهروندان اصفهان رویکردی جدی مدیریت شهری دوره ششم در اجرای پروژه‌ها است.

عملیات احداث پارک و زمین ورزشی خیابان مصلی آغاز شد

داوود بحیرایی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: محله مصلی، دشتستان و فرسان از شلوغ‌ترین و متراکم‌ترین محلات این منطقه به شمار می‌رود که ضرورت احداث فضای سبز، پارک و زمین ورزشی برای رفاه حال شهروندان احساس می‌شد.

وی با اینکه این پروژه طی شش ماه آینده و با هزینه ۲۵ میلیارد تومان احداث می‌شود، گفت: محل احداث پارک فعلی پیش از این مسکونی بود که طی سال‌های قبل تملک و آزادسازی آن انجام شده است، در این راستا اگر نگاه تجاری و مسکونی داشتیم، این محل ارزش والایی داشت، اما رفاه حال شهروندان برای مدیریت شهری بسیار اهمیت دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: درصدد احداث یک پارکینگ در محله مصلی به گنجایش ۹۰ خودرو ظرف دو ماه آینده هستیم.

بحیرایی: کیفیت زندگی در محله حصه ارتقا می‌یابد

داوود بحیرایی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: میدان شش‌راه سابق یکی از نقاط پرخطر منطقه ۱۰ محسوب می‌شود که به لحاظ حجم بالای تردد خودروها از سمت قهجاورستان و خاتون‌آباد، همواره شاهد تصادفات بسیاری در این محدوده هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا عملیات احداث میدان عروج (شش‌راه سابق) و خیابان سردار شهید رئیسی در این منطقه امروز با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان با حضور خانواده شهدا با هدف کاهش خطر آفرینی آغاز می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه مساحت این میدان ۱.۶ هکتار است که فضای سبز آن نیز در دو باند کناری خیابان تا محله حصه ادامه پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست این دوره مدیریت شهری مبنی بر ارتقای کیفیت زندگی در محلات و اجرای پروژه‌ها مبتنی بر محله محوری، دو محله حصه و مصلی برای سال ۱۴۰۱ از منطقه ۱۰ انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه به منظور ارتقای زیست‌پذیری محله حصه ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این راستا احداث میدان عروج و خیابان شهید منصور رئیسی با هزینه‌ای معادل ۴۰ میلیارد تومان مازاد این بودجه جهت تأمین رفاه حال شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

بحیرایی گفت: خیابان سعادت در محله گل نرگس به طول ۳۰۰ متر در محدوده بزرگراه شهید خزایی نیز امروز با حضور مدیران شهری به بهره‌برداری می‌رسد که آسفالت و پیاده‌رو سازی این پروژه با هزینه ۲,۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.



وی ادامه داد: ساماندهی محله‌های ورودی‌های شهر حدفاصل بین تقاطع غیر همسطح آفتاب و خیابان شهید رئیسی به زودی آغاز می‌شود، زیرا با توجه به تردد ورود مسافران از فرودگاه و قسمت شرق به اصفهان اجرای این پروژه بسیار اهمیت دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی متعددی در دستور کار قرار دارد، گفت: عملیات اجرایی پارک چشمه مرغاب به وسعت ۶۵۰۰ مترمربع در یکی از شلوغ‌ترین محلات منطقه ۱۰ در محله مصلی نیز امروز آغاز می‌شود که به خیابان‌های فرسان و ۲۴ متری اتصال پیدا می‌کند.

کلنگ احداث خیابان سردار شهید منصور رئیسی و میدان عروج به زمین زده شد

عملیات احداث خیابان سردار شهید منصور رئیسی در میدان شش راه سابق و میدان عروج با هزینه ۴۰ میلیارد تومان به دستور شهردار اصفهان آغاز شد و کلنگ این پروژه‌ها با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و شهروندان این منطقه به زمین زده شد.

کد خبر 611428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.