وحدت، ضرورت راهبردی امت اسلام

عضو جامعه روحانیت مبارز جریان‌های سیاسی مختلفی را تا زمانی که در خط اسلام و نظام و ولایت باشند، قابل تحمل دانست و گفت: این جریان‌ها نباید با لجاجت رودرروی یکدیگر قرار بگیرند زیرا دشمن با دیدن اختلاف و جنگ و جدل ما سوءاستفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ضرورت حفظ وحدت در امت اسلامی اظهار کرد: قرآن کریم مؤمنان را به وحدت توصیه می‌کند این توصیه قرآن است که همه به رشته استوار ایمان چنگ بزنید و متفرق نشوید و رسول اکرم (ص) نیز بر اساس همین توصیه قرآنی وحدت امت را پی افکندند و ائمه طاهرین نیز همواره مردم را به همدلی، هماهنگی و همراهی با حق و حقیقت توصیه کرده‌اند.

وی وحدت را یک اصل عقلایی دانست و افزود: در سراسر جهان بیش از یک میلیارد مسلمان زندگی می‌کنند البته جبهه‌های متفرق و فرقه‌های مختلف نیز وجود دارد اما همه از یک جهت متحد و متفق بر یک عقیده و پایه اساسی فکری هستند که آن توحید خدا و رسول (ص) او است.

وی وحدت را الگوی مشترک بین شیعه و سنی دانست و گفت: مصالح مشترک امت اسلام وابسته به وحدت است، اگر وحدت و همدلی بین مسلمانان وجود داشت، غده سرطانی همچون اسرائیل نمی‌توانست در نقطه قلب جهان اسلام جا بگیرد یا استعمار بیگانه در کشورهایی مانند افغانستان و سوریه این‌گونه فتنه‌انگیزی نمی‌کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر لزوم ایجاد وحدت و شکل‌گیری ید واحد در بین امت اسلام خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان با این تفکر از جان و حیثیت یکدیگر دفاع کنند به طور قطع دشمن مجال فتنه‌انگیزی و غارت کردن سرمایه‌های ملت‌ها را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اختلاف شیعه و سنی درباره تاریخ میلاد پیامبر اکرم (ص) ادامه داد: اهل سنت دوازدهم ربیع‌الاول و شیعیان هفدهم ربیع‌الاول را زمان ولادت پیامبر (ص) می‌دانند اما این اختلاف تاریخی از اهمیت چندانی برخوردار نیست زیرا درباره زمان تولد ائمه نیز گاهی در منابع شیعه اختلاف نظر وجود دارد به همین دلیل امام خمینی (ره) و دلسوزان نظام پیشنهاد کردند که این فاصله به نام هفته وحدت نامگذاری شود.

سوءاستفاده دشمن از اختلاف جریان‌های سیاسی و فرهنگی

حجت‌الاسلام رهبر هفته وحدت را مورد پذیرش و احترام شیعه و سنی دانست و گفت: امت اسلام باید در عمل نیز نشان دهند که اگر دشمنی قصد تعرض داشته باشد باید دیگر کشورها نیز به حمایت از اسلام و مسلمین برخیزند.

وی درباره لزوم حفظ وحدت در داخل کشور خاطرنشان کرد: لازمه ایجاد وحدت بین شیعه، سنی و ملل اسلامی این است که پیش از آن خودمان با یکدیگر اختلاف نداشته باشیم در حالی که گاهی دیده می‌شود در برخی مسائل سیاسی و یا فرهنگی برادری با برادر خود وحدت و همدلی ندارد و این باعث می‌شود دشمن از این فرصت‌ها استفاده می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز جریان‌های سیاسی مختلفی را تا زمانی که در خط اسلام و نظام و ولایت باشند، قابل تحمل اعلام کرد و افزود: این جریان‌ها نباید با لجاجت رودرروی یکدیگر قرار بگیرند زیرا دشمن با دیدن اختلاف و جنگ و جدل داخلی سوءاستفاده می‌کند، همان‌طور که گاهی می‌بینیم دشمن در خارج از مرزها حرکت‌هایی انجام می‌دهد و برخی از فریب‌خوردگان نیز به دنبال آنها راه می‌افتند.

وی با اشاره به لزوم توجه به وحدت و انسجام محکم و استوار در بین امت و فرزندان اسلام گفت: این رویه مانع سوءاستفاده دشمن خواهد شد، بنابراین هفته وحدت هم برای شیعه و هم برای سنی دارای اهمیت است و نه تنها هفته وحدت بلکه شب و روز ما باید بر اساس وحدت و همدلی باشد.

کد خبر 611422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.