نبود طرح‌های مطالعاتی در بعضی پروژه‌ها یک مشکل مزمن است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: نبود طرح‌های مطالعاتی در بعضی پروژه‌ها را یکی از مشکلات مزمن شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی مناطق پانزده‌گانه شهر اظهار کرد: این نشست به منظور بررسی و رفع موانع موجود بر سر راه پروژه‌های عمرانی برگزار شد.

وی با اشاره به بررسی پروژه‌های عمرانی هشت منطقه شهری اصفهان، افزود: تعدادی از پروژه‌های شاخص این مناطق نیاز به کار تکمیلی و گاهی فراتر از اختیارات شهرداری نیاز به هماهنگی میان دستگاهی دارد که تدبیر و پیگیری در این خصوص در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از خروجی‌های کنترل پروژه اصلاح بودجه است، تصریح کرد: در مراحل اصلاح اولیه بودجه هستیم و می‌توان از این فرصت برای تسریع در روند اجرای پروژه‌ها استفاده کرد.

وی نبود طرح‌های مطالعاتی در بعضی پروژه‌ها را یکی از مشکلات مزمن شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: معمولاً در فصل بودجه پروژه‌هایی وجود دارد که فقط یک عنوان و شرح کلی از آنها در دست است، اما مطالعات کافی و طراحی ندارند، بر این اساس همزمان با آغاز سال تدوین بودجه مکاتبات برای مهندسی، طراحی و شورای سیاست گذاری آغاز می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: امسال برای بودجه ۱۴۰۲ از نیمه تیرماه فرایند پروژه مهندسی خواسته و طراحی را آغاز کردیم و این مهم به مهر و آبان ماه که روال هر سال بوده است، موکول نشد و با این اقدام انتظار داریم بودجه سال ۱۴۰۲ دارای پروژه‌هایی با الزامات و مستندات کافی باشد تا با آغاز سال ۱۴۰۲ فرایند اجرایی پروژه‌ها را آغاز کنیم.

وی افزود: بر این اساس حدود ۷۰ پروژه در شورای سیاست‌گذاری، ۱۵۰ پروژه در مرحله طراحی و ۹۰ پروژه در مرحله مهندسی خواسته قرار دارد.

کد خبر 611418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.