اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ادارات فومن

مسئول مدیریت پسماند شهرداری فومن از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در تمام ادارات دولتی و مراکز غیردولتی شهر خبر داد.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری فومن اجرای طرح تفکیک از مبدا در ادارات دولتی و مراکز غیردولتی این شهر را از تیرماه جاری با به‌کارگیری دو نیروی انسانی و یک دستگاه خودرو وانت آغاز کرده است.

وی با بیان در طرح تفکیک زباله از مبدا، زباله‌های خشک پنجشنبه هر هفته در بازه زمانی ۱۰ صبح تا یک ظهر از ادارات جمع‌آوری می‌شود، افزود: شهرداری با وجود اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را از قبل با تمام ادارات مکاتبه کرده است، اما متأسفانه برخی از ادارات در این طرح با شهرداری همکاری نمی‌کنند.

مسئول مدیریت پسماند شهرداری فومن با بیان اینکه درحال‌حاضر شهرداری در این طرح، ماهانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم زباله خشک و کاغذ از ادارات جمع‌آوری می‌کند، خاطرنشان کرد: زنگ خطر زباله برای آلودگی محیط‌زیست فومن به صدا درآمده است و شهرداری طرح تفکیک زباله را تنها با هدف نجات محیط زیست از پسماند خشک اجرا می‌کند.

جباری با بیان اینکه شهرداری برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا جلسات متعددی را با پیمانکاران مختلف برگزار کرده است، تصریح کرد: برای آموزش خانوارها در طرح تفکیک زباله از مبدا، شهرداری با یکی از سازمان‌های مردم نهاد مذاکراتی داشته و اکنون در مرحله انعقاد قرارداد شش ماهه است.

وی گفت: پس از اینکه آموزش شهروندان فومن به پایان رسید، با برگزاری آگهی مناقصه عمومی پیمانکار واجد شرایط انتخاب و طرح تفکیک زباله از مبدا از درب منازل این شهر آغاز خواهد شد.

مسئول مدیریت پسماند شهرداری فومن با بیان اینکه همزمان با آموزش شهروندان طرح تفکیک زباله در ادارات و اصناف این شهر اجرا می‌شود، افزود: روزانه به‌طورمیانگین ۳۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که این مقدار در زمان حضور مسافران تا ۴۵ تن افزایش می‌یابد، زباله‌های تولیدی برای تفکیک و تبدیل به کمپوست به کارخانه کود آلی واقع در جاده لاکان رشت منتقل می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 611409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.