پیشنهاد تخصیص اعتبار برای بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله شهرستان خوی به دولت

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تخصیص اعتبار بمنظور جبران خسارت ناشی از زلزله شهرستان خوی به دولت پیشنهاد کرد که بر اساس آن برای واحدهای مسکونی شهری، روستایی و تعمیر واحدهای تجاری و مسکونی رقم های جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، محمد حسن نامی روز سه شنبه گفت: برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، مبلغ ۲ هزار و چهارصد و سی و سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت هزینه‌ای، ۸۵۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۴۰۰ هزار و ۴۰۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به دولت پیشنهاد شد.

نامی افزود: برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری نیز جمعاً مبلغ ۳۷۵ میلیون تومان و خانه‌های تخریب شده روستایی نیز ۳۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلاتی مدنظر است و مبلغ ۵۰ میلیون تومان هم برای تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری قرار است اعطا شود.

به گفته او برای هر بازسازی جایگاه دامی در روستاها نیز ۵۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است که در جلسه آتی هیات دولت برای تصمیم گیری و ابلاغ مطرح خواهد شد.

در این زمین لرزه بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی از ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده و ۱۱۲ واحد مسکونی نیز کاملاً تخریب و غیر قابل سکونت شدند، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط ۱۱۳ نفر بستری شده و مصدومان دیگر با انجام درمان‌های سرپایی مرخص شده‌اند.

کد خبر 611331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.