جمع‌آوری موقت مخازن زباله در تهران/تخریب ۵۴ ایستگاه اتوبوس در ناآرامی‌های اخیر

شهردار تهران گفت: جمع‌آوری مخازن زباله موقت است؛ با توجه به اینکه این مخازن توسط عناصری که دست به آشوب می‌زدند برای راه‌بندان مورد استفاده قرار می‌گرفت، در معابر اصلی در برخی نقاط شهر به‌طورموقت جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی امروز بدون اعلام قبلی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت و در حاشیه نودوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره روند بررسی اساسنامه سازمان‌های شهرداری تهران گفت: با توجه به تصمیم ابتدایی دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، اساسنامه‌ها مورد بازبینی قرار گرفت و پس از تنظیم برای شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده و درحال‌حاضر نیز در مسیر رسیدگی و تصویب است.

وی افزود: اساسنامه امروز درخصوص راه‌اندازی سازمان فناوری‌های نوین بوده که در حقیقت خلق یک سازمان جدید است که تمام ظرفیت‌های تهران در حوزه فناوری‌های نوین را با اولویت رفع مشکلات شهری مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

زاکانی تاکید کرد: ظرفیت بالای فناوری در تهران با توجه به حضور دانشگاه‌ها و بازارهای مختلف اختیاری را فراهم می‌کند که در مسیر توسعه از این ویژگی بهره بگیریم و جهش و کار عظیمی را باید برای حوزه نوآوری و فناوری‌ها انجام دهیم.

شهردار تهران درخصوص تزریق اتوبوس‌های جدید به حوزه حمل‌ونقل عمومی گفت: هدف‌گذاری برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام شده بود تا ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تزریق شود که ۵۹۱ دستگاه از محل بازسازی به ناوگان اضافه شد و مابقی نیز در حال تحویل است.

وی درخصوص جمع‌آوری مخازن زباله نیز گفت: جمع‌آوری مخازن زباله موقت است و با توجه به اینکه این مخازن توسط عناصری که دست به آشوب می‌زدند برای راه‌بندان مورد استفاده قرار می‌گرفت، در معابر اصلی در برخی نقاط شهر به طور موقت جمع‌آوری شده است.

زاکانی در خصوص میزان خسارات ناشی از ناآرامی‌های اخیر تصریح کرد: ناجوانمردانه‌ترین وجه این اتفاقات که قطعاً محکوم است وجه وارد کردن خسارت به اموال عمومی است، همچنین تعدی به خادمین مردم شامل آتش نشانان و پاکبانان، لیست تمام خسارت‌های وارده به قوه قضائیه ارسال خواهد شد تا از این طریق حقوق شهر ایفا شود.

وی ادامه داد: تا هفته پیش که البته پس از آن باز هم خسارت‌هایی وارد شد ۴۳ دستگاه اتوبوس تخریب شد، ۲۵ دستگاه ماشین آتش‌نشانی آسیب دید و ۶۰۰ مخزن و ۵۴ ایستگاه اتوبوس نیز مورد تخریب قرار گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 611283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.