گره‌های ترافیکی پایتخت باید رفع شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: گره‌های جدیدی در حال شکلگیری در ترافیک تهران است که اگر در اسرع وقت به آنها رسیدگی نشود، تبدیل به گره‌های دائمی و معضل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرجس سلیمانی امروز _سه‌شنبه نوزدهم مهرماه_ در نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری، اظهار کرد: پیرو تذکراتی که در خصوص وضعیت مسیرهای پیاده‌روها به ویژه در محدوده مدارس ابتدایی ارائه شده در برخی از نواحی و در مشاهده‌های میدانی، فعالیت‌های مثبتی در حال انجام است، اما این فعالیت‌ها با مشکلاتی مواجه شده است.

وی ادامه داد: جهت رفع این مشکلات باید به دو نکته توجه کرد. نخست آن دسته از محدودیت‌هایی است که در طرح تفصیلی برای آنها عقب‌نشینی در نظر گرفته شده است، اما مالکان به دلایلی این کار را انجام نمی‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جهت رفع این مشکلات پیشنهاد این است که شهرداری مشوق‌هایی به ازای هبه میزانی از زمین خود به افراد برای عقب‌نشینی پلاک‌هایی در محدوده ۵۰۰ متری مدارس ابتدایی در معابری که دو مرکز آموزشی در فاصله نزدیکی به هم و در یک معبر واقع هستند با رعایت صرفه و صلاح ایمنی شهروندان و مسائل ترافیکی در محدوده بدون پیاده‌رو را در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: نکته دیگر در ارتباط با جانمایی نخستین مخازن پسماند در کوچه‌ها و مسیرهای در محدوده بدون پیاده‌رو را در نظر بگیرد.

سلیمانی اضافه کرد: نکته دیگر در ارتباط با جانمایی نخستین مخازن پسماند در کوچه‌ها و مسیرهای بدون پیاده‌راه است که ضروری است شهرداری از قرار دادن این مخازن در مجاورت دیوارهای پیرامون مراکز آموزشی و مسیرهای کودک جلوگیری کند و این مخازن را به نقاط مناسب‌تری منتقل کند.

وی خاطرنشان کرد: گره‌های جدیدی در حال شکل‌گیری در ترافیک تهران است که اگر در اسرع وقت به آنها رسیدگی نشود، تبدیل به گره‌های دائمی و معضل خواهد شد.

کد خبر 611269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.