وحدت، ضرورت و اصل جامعه اسلامی است

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت هفته وحدت، گفت: یکی از نشانه‌های اصلی یکپارچگی مسلمانان، وحدت کلمه‌ است تا در مقابل دشمنان که به دنبال تفرقه‌افکنی بین مذاهب اسلامی هستند بایستند، لذا وحدت یک ضرورت و اصل در جامعه اسلامی است.

حسین حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هفته وحدت، اظهار کرد: ماجرای نام‌گذاری هفته وحدت فاصله بین روز دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول است، در احادیث و روایات اهل سنت دوازدهم ربیع‌الاول و در روایات شیعی هفدهم ربیع‌الاول به عنوان سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) آمده است.

وی ادامه داد: با توجه به روایات متعددی که در خصوص سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) وجود داشت و با ابتکار خوب در راستای وحدت‌آفرینی بین مسلمانان، این هفته به عنوان وحدت نام‌گذاری شد و این اقدام باعث شد جهان اسلام یکپارچه‌تر شود و موضوعیت وحدت به عنوان یک اصل و ضرورت شناخته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به اهمیت این هفته تصریح کرد: یکی از نشانه‌های اصلی یکپارچگی مسلمانان، وحدت کلمه است؛ همه ما دین اسلام را برگزیدیم تا برای دفاع از ارزش‌های اسلامی یک دین واحد وجود داشته باشد و بتوانیم در مقابل دشمنان که به دنبال تفرقه‌افکنی بین مذاهب اسلامی هستند بایستیم و نقشه آن‌ها را نقش بر آب کنیم، لذا وحدت یک ضرورت و اصل در جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: نبی مکرم (ص) اسلام را به عنوان چراغ هدایت برای بشریت و زندگی حقیقی معرفی کرده و دفاع از مستضعفان و مظلومان در مقابل ظلم و استکبار را اساس نظام اسلامی، نظام محمدی و شریعت اسلام دانسته است، از این رو کرامت انسانی و احترام بشریت در گرو سیره نبوی خواهد بود.

دشمنان به دنبال ایجاد نفاق در جوامع اسلامی هستند

حسامی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به دنبال پاشیدن بذر نفاق و تفرقه در جهان به ویژه در جوامع اسلامی هستند، گفت: به عنوان مثال با نام اسلام مرتکب افراطی‌گرایی، تکفیر و ترویج دروغ و نفرت میان مردم شیعه و سنی می‌شوند تا بتوانند به اهداف شومی که برای ضربه زدن به جوامع اسلامی و سلطه استکبار بر جهان پیش‌بینی کردند، برسند.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبان اصلی دشمنان جوامع اسلامی قدرت‌های استکباری و رژیم غاصب صهیونیستی است، این رژیم کودک‌کش در طرح‌های شیطانی که طراحی و هزینه می‌کند، عامل تفرقه و نفاق بین مذاهب مختلف شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با مرور و تعمق در سیره نبوی و احادیث و روایات کتاب آسمانی به تحقق پیامدهای وحدت و ضرورت وحدت‌آفرینی اشاره و تکالیف و راهکارهایی از سوی پیامبر اکرم (ص)، ائمه معصوم (ع) و قرآن برای خنثی کردن بذر تفرقه و نفاق از سوی دشمنان اسلام ارائه شده است.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری هفته وحدت و برنامه‌هایی که در این هفته برگزار می‌شود، بسیار مؤثر است، اضافه کرد: فردی مانند شهید شوشتری در مناطقی که اهل تسنن حضور داشتند خدماتی را ارائه کرد، این در حالی است که دشمن شهید شوشتری را بیشتر شناخت و شروع به حذف فیزیکی وی کرد، در صورتی که سبک زندگی و نگاه بلند شهید شوشتری نهادینه شد یعنی این شهید والامقام هنوز زنده است و می‌توانیم با اجرای صحیح دستورات دین مبین اسلام از تفرقه‌افکنی جلوگیری کنیم و تمام نقشه‌هایی را که دشمنان اسلام برنامه‌ریزی و هزینه کردند، نقش بر آب کنیم.

کد خبر 611261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.