توسعه فناوری هوشمند در شهرداری‌های فیلیپین

نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که توسعه هوشمند شهرهای فیلیپین، بین یک تا سه میلیون دلار هزینه در بر دارد، ضمن این‌که سالانه تخصیص بودجه‌های قابل‌توجهی نیز برای حفظ و ارتقای نرم‌افزارها ضروری خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان Iveda، از ارائه‌دهندگان بین‌المللی فناوری شهر هوشمند، یک شرکت مشارکتی در فیلیپین تأسیس کرده است تا به حل بحران‌های مربوط به فناوری در کلان‌شهرهای سراسر این کشور بپردازد. کارکنان این شرکت تاکنون به ارائه خدمات خود در زمینه‌های مختلف نظیر نظارت ویدئویی از طریق هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و سایر فناوری‌های شهر هوشمند در فیلیپین پرداخته‌اند و توانسته‌اند در حوزه تولید خودروهای جیپنی و سه‌چرخه‌های این کشور نقش مهمی ایفا کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به‌تازگی وقوع سیل به‌ویژه طی فصول بارندگی، اثرات مخرب بسیاری بر شهرهای سراسر فیلیپین به جا گذاشته است و ساکنان و مدیران آن‌ها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده تا حدی که حتی به بی‌خانمانی بسیاری از مردم نیز منجر شده است. در این راستا، شرکت Iveda مدعی شده است که از فناوری‌های خود برای پیش‌بینی وقوع احتمالی سیل بهره خواهد گرفت تا در صورت کشف پیش از موعد هر پدیده، آن را به نهادهای مختلف هشدار دهد و از این طریق به آن‌ها در اعمال اقدامات پیشگیرانه مختلف کمک کند.

توسعه فناوری هوشمند در فیلیپین

علاوه بر این، شرکت ذکر شده در نظر دارد دوربین‌های کنترل کنونی در سراسر کشور را به فناوری هوش مصنوعی مجهز کند تا به این وسیله، به پیش‌بینی وقوع رویدادهای احتمالی بپردازد و برنامه‌ریزان را برای واکنش به موقع آماده کند.

مدیران شهرهای مختلف فیلیپین نیز در نظر دارند تغییرات مثبت چشمگیری در وضعیت زیرساخت‌های شهری به وجود بیاورند و به عنوان مثال، به ساخت مراکز فرماندهی جدید و ارتقا مراکز قبلی بپردازند. آن‌ها بر این باور هستند که مدرن‌سازی زیرساخت‌های شهری نه‌تنها مزایای بسیاری را برای مناطق به ارمغان می‌آورد و به کاهش هزینه‌های شهری منجر می‌شود، بلکه در بهبود کیفیت زندگی شهرنشینان نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

دولت فیلیپین طی چند سال گذشته، به طور جدی تمرکز خود را بر مدرن‌سازی شهرها و ارتقا فناوری‌های نسل بعدی افزایش داده است که در نتیجه آن، مدیران در سراسر شهرهای کشور نیز به دیجیتالی کردن خدمات پرداخته‌اند و استانداردهایی را برای ذخیره، حفظ و استفاده از داده‌ها تنظیم کرده‌اند.

کد خبر 611242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.