حافظ، افتخار شیراز و ایران است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: «شعر و ادب از ویژگی‌ها و خصلت‌های بارز ملتی است که همواره انسانیت را نه در معنای پوچ‌گرایی و اومانیسیتی آن تعریف کرده، بلکه انسان را به ماده و معنا تعریف و او را در شاخسار رسیدن به معبودی معنا کرده است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طاهری در پیامی روز بزرگداشت «حافظ» را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«شعر و ادب از ویژگی‌ها و خصلت‌های بارز ملتی است که همواره انسانیت را نه در معنای پوچی گرایی و اومانیسیتی آن تعریف کرده، بلکه انسان را به ماده و معنا تعریف و او را در شاخسار رسیدن به معبودی معنا کرده که در راه رسیدن هر چه دارد باید فدای یار کند.

نمونه بارز و شاخص این مثال لسان‌الغیب حافظ شیرازی است. اشعار او سرشار از مفاهیم ناب عرفانی و سیر الهی قدم به قدم رسیدن‌های انسانی به معبودی الهی است و خوشا شیراز زادگاه و پناهگاه و میزبان جسم و روح حافظ است.

حافظ افتخاری برای شهر شیراز و ایران اسلامی و با نگاهی بین‌المللی آوازه‌ای برای جهان است، برای آن جایی که بشریت از معنویت به تنگ می‌آید و دردش لسان‌الغیب است. چنانچه دوای تنگ آمدن‌ها برای حافظ نیز چیزی جز قرآن و کلام الهی نیست.

بیستم مهرماه را بهانه‌ای می‌دانیم تا هر روز به اشعار حافظ سر زده و روح را تازه کنیم. کتاب دیوانی که لسان بودن حافظ به آن علت بوده، همانا که حافظ مرزهای فرهنگ و ادب ایران و ایرانی تا روز رسیدن فریادرس هستی خواهد بود.»

کد خبر 611240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.