بنیاد برای خدمات‌رسانی به ایثارگران یک دستگاه مطالبه‌گر است

دستیار ویژه و قائم‌مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد درحالی‌که باید در حد خودش تکالیفی را انجام دهد، اما صرفاً یک سازمان خدمت‌رسان نیست، بلکه خدمات به ایثارگران را باید از دستگاه‌های دیگر مطالبه کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، کامیار ثقفی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمات رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای ارتقای نظام و انقلاب اسلامی است تا بتوانیم بخشی از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم. ما موفقیت‌های بسیاری در طول انقلاب اسلامی داشتیم و همه این‌ها به واسطه مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه کلیدواژه جهاد، ایثار و شهادت در گفتمان انقلاب نهادینه شده است، گفت: برخی کاستی‌ها وجود دارند که باید در راستای حل این موضوعات اقدام کنیم.

ثقفی تصریح کرد: متأسفانه گاهی مبتنی بر ظرفیت‌های نظام کار نکردیم که یکی از محوری‌ترین موضوعات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری و صیانت از آن است و ساماندهی امور ایثارگران هم از موضوعات مهم است، چراکه عزت و امنیت این نظام مرهون مجاهدت‌های ایثارگران بوده است.

دستیار ویژه و قائم‌مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید ببینیم فرهنگ ایثار و شهادت چقدر در جامعه نهادینه شده؛ بدون شک این فرهنگ بدون بازگشت و پیش‌برنده است و پیشرفت کشور مبتنی بر این موضوع است.

وی با اشاره به مبنای ایثار و مؤلفه‌های این فرهنگ گفت: مخاطب بنیاد شهید و امور ایثارگران صرفاً جامعه ایثارگری نیست، بلکه تکالیف عمومی داریم و این فرهنگ باید در فرهنگ عامه نهادینه شود و عموم مردم باید به این تکلیف آگاه شوند. بنیاد در حالی که باید در حد خودش تکالیفی را انجام دهد، اما صرفاً یک سازمان خدمت‌رسان نیست، بلکه خدمات به ایثارگران را باید از دستگاه‌های دیگر مطالبه کند.

در این آئین از خدمات «مهدی فعال» تقدیر و «داوود میرزایی» به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی معرفی شد.

کد خبر 611196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.