برخی رانندگان اراک از قیمت‌گذاری شورای شهر برای سرویس مدارس پیروی نمی‌کنند

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: پیروی نکردن برخی رانندگان از قیمت‌گذاری شورای اسلامی شهر برای سروی مدارس، زمینه‌ساز نارضایتی شهروندان شده است.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ماده ۱۸ که متشکل از نماینده شهرداری، آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان است، برای قیمت‌گذاری سرویس رفت و آمد مدارس پیشنهادی را در دو فقره به شورای اسلامی شهر اراک ارائه داد که براساس آن، ۲۵۰ هزار تومان برای طی کردن مسیری با شعاع سه کیلومتر با خودروی سواری در نظر گرفته شده و به تصویب نهایی رسیده است و بابت هر کیلومتر ۱۰ درصد به قیمت اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه معضلات موجود باعث عملیاتی نشدن این قانون و بلاتکلیفی والدین شده است، افزود: عوامل متعددی دست به دست هم داده و این معضل را به وجود آورده است، از جمله اینکه طی سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا مبالغ گزافی از والدین برای جابه‌جایی دانش‌آموزان گرفته شده و رانندگان در این زمینه متوقع شده‌اند و قیمت‌های بالایی را به خانواده‌ها پیشنهاد می‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: با اینکه نرخ مصوب شورای اسلامی این شهر برای کرایه سرویس دانش‌آموزان نسبت به دیگر شهرها بالاتر بوده و قیمت مناسبی برای ذی‌نفعان در نظر گرفته شده است، اما برخی از رانندگان از این قیمت‌گذاری پیروی نمی‌کنند که باید دستگاه‌هایی همچون شهرداری و فرمانداری با رایزنی‌هایی محدودیت‌های موجود برای خودروهای اسنپ و آژانس را رفع می‌کردند تا بسیاری از معضلات موجود در این زمینه رفع شود.

وی درخصوص لزوم توجه به فراهم کردن رضایت‌خاطر شهروندان، اضافه کرد: درحال‌حاضر نیز شهرداری می‌تواند با نظارت بر تاکسی‌های سطح شهر بر نحوه قیمت‌گذاری برای سرویس رفت‌وآمد مدارس کنترل داشته باشد، زیرا مشکلات موجود نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

چگینی با اشاره به آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان حل و نقل بار و مسافر شهرداری آمادگی خود برای ارائه حدود ۱۰ میدل‌باس به عنوان سرویس رفت و آمد مدارس به آموزش و پرورش اعلام کرده است.

کد خبر 611195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.