ناوگان حمل‌ونقل پسماند کاملا فرسوده است

مسئول مدیریت پسماند شهرداری فومن گفت: ماشین‌آلات ناوگان حمل‌ونقل پسماند کاملا فرسوده است و شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی، توانایی نوسازی آن را ندارد.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خدمات شهری شهرداری فومن برای مدیریت پسماند شهری، چهار دستگاه خودرو ایسوزو و دو دستگاه نیسان جمع‌آوری و حمل زباله در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات ناوگان حمل‌ونقل پسماند شهرداری فومن حدود ۲۰ تا ۳۰ سال قبل خریداری شده و کاملاً فرسوده است، افزود: امکانات و ماشین‌آلات شهرداری فومن در حوزه مدیریت پسماند وضعیت بسیار نامناسبی دارد و شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی، توانایی نوسازی آن را ندارد.

مسئول مدیریت پسماند شهرداری فومن تصریح کرد: روزانه به‌طورمیانگین ۳۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که این مقدار در زمان حضور مسافران تا ۴۵ تن افزایش می‌یابد، زباله‌های تولیدی برای تفکیک و تبدیل به کمپوست به کارخانه کود آلی واقع در جاده لاکان رشت منتقل می‌شود.

جباری خاطرنشان کرد: چهار مرکز خریدوفروش ضایعات در فومن فعال است که به‌طورمیانگین ۲۰ تا ۲۲ تن زباله خشک جمع‌آوری می‌کنند که حدود دو و نیم تا سه درصد از زباله تولیدی شهر است.

وی گفت: در فومن محلی برای دپوی زباله تولیدی شهر وجود ندارد، بنابراین کارگروه پسماند شهرستان براساس یکی از مصوبات خود، زمینی را از منابع طبیعی در جاده فومن به سراوان، خارج از منطقه مسکونی درخواست کرده تا در زمان بحرانی و بارش برف، شهرداری زباله‌های تولیدی شهر را به مدت یک تا سه روز در آن مکان دپو کند، که این درخواست مورد موافقت منابع طبیعی قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 611145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.