ستاره ۲۴ ساله لیگ انگلیس به‌دلیل بیماری قلبی کفش‌ها را آویخت!

باشگاه برایتون اعلام کرد که «انوک ام‌وپو» در ۲۴سالگی به‌دلیل تشخیص بیماری قلبی ارثی مجبور به بازنشستگی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برایتون اعلام کرد که «انوک ام‌وپو» در ۲۴ سالگی به دلیل تشخیص بیماری قلبی ارثی مجبور به بازنشستگی شده است. این هافبک در تابستان ۲۰۲۱ از ردبول سالزبورگ به انگلیس رفت و ۲۷ بازی برای مرغ‌های دریایی انجام داد و سه گل به ثمر رساند.

حرفه او یعنی فعالیت در زمین فوتبال اکنون به طور عجیبی تحت تأثیر قرار گرفته است، زیرا یک ترس جدی در خصوص سلامتی، او را مجبور به آویختن کفش‌هایش کرده است. ام‌وپو درحالی‌که در حال پرواز برای پیوستن به ارودی تیم زامبیا در آخرین پنجره فیفادی بود، بیمار شد که مجبور به گذراندن زمان طولانی در بیمارستان قبل از بازگشت به برایتون برای انجام آزمایش‌های قلبی است.

تونی بلوم، رئیس برایتون به وب سایت رسمی باشگاه گفته است: همه ما برای انوک کاملاً غمگین شده‌ایم. او و خانواده‌اش چند هفته دردناک را پشت سر گذاشتند؛ به عنوان یک باشگاه تمام کمک و حمایتی را که احتمالاً می‌توانیم برای بهبودی کامل و سپس تصمیم‌گیری در مورد مراحل بعدی زندگی‌اش به او خواهیم داد.

همچنین سرمربی برایتون، روبرتو دی زربی افزود: برای انوک بسیار متأسفم؛ قبل از برعهده گرفتن هدایت این تیم، به تمام تیم نگاه کردم و او بازیکنی بود که خیلی هیجان زده بودم و مشتاقانه منتظر همکاری با او بودم. ما هر کاری که بتوانیم برای کمک به او انجام خواهیم داد.

آزمایش‌ها نشان داده‌اند که ام‌وپو از یک مشکل قلبی ارثی رنج می‌برد که آرام‌آرام در زندگی خود را نشان می‌دهد و همیشه نمی‌توان آن را در غربالگری منظم قلب مشاهده کرد. ازآنجاکه ورزش کردن می‌تواند شرایط را بدتر کند، تصمیم سختی برای پایان دادن به حرفه فوتبال او گرفته شده است.

ام‌وپو بیانیه‌ای از خودش منتشر کرد و از کسانی که به او کمک کردند تا به آرزویش برسد تشکر کرد: پسری از یک شهر کوچک زامبیا به نام Chambishi اخباری برای به اشتراک گذاشتن دارد. او محکم ایستاد تا رؤیای خود را که فوتبال بازی کردن در بالاترین سطح بود، دنبال کند و به فضل خدا با رسیدن به لیگ برتر انگلیس، به آرزویش رسید. اما برخی از رویاها زود به پایان می‌رسد، بنابراین با ناراحتی اعلام نیاز می‌کنم. به دلیل توصیه‌های پزشکی که دریافت کرده‌ام، کفش‌هایم را آویزان کنم.

«اما این پایان کار من با فوتبال نیست، قصد دارم تا حدی درگیر آن بمانم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از همه کسانی که در فوتبال من از من حمایت کردند، از جمله همسر و خانواده‌ام، تشکر کنم. اتحادیه فوتبال زامبیا، همه باشگاه‌های قبلی، هم تیمی‌ها و مربیان من، و به‌ویژه همه در برایتون آلبیون.»

کد خبر 611141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.