حذف مسیرهای دوچرخه با پایه‌های پلاستیکی در نیواورلئان

شورای شهر نیواورلئان به حذف بیش از دو مایل از مسیرهای محافظت‌شده دوچرخه‌سواری بحث‌برانگیز با پایه‌های پلاستیکی در الجزیره رأی داد و اعلام کرد که خیابان‌های شهر باید به پیکربندی قبلی خود بازگرداند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نیواورلئان به حذف بیش از دو مایل از مسیرهای محافظت‌شده دوچرخه‌سواری بحث‌برانگیز با پایه‌های پلاستیکی در الجزیره رأی داد و اعلام کرد که خیابان‌های شهر باید به پیکربندی قبلی خود بازگرداند. شورا همچنین مطرح کرد که حفاظت از دوچرخه‌سواران با اقلامی هم‌چون ستون‌های پلاستیکی برای همیشه ممنوع خواهد بود.

شورای شهر این اقدام را پاسخی محدود به مخالفت شدید مردم محلی معرفی کرد که به‌دلیل مشکلات ناشی از کمبود پارکینگ و وجود پایه‌های پلاستیکی آزرده‌خاطر شده‌اند، با این وجود حامیان دوچرخه‌سواری به‌صورت دسته‌جمعی علیه این اقدام قیام کردند چراکه به‌نظر آن‌ها حذف مسیرهای دوچرخه‌سواری وارد آمدن آسیب بر پیکره حرکت گسترده‌تر به سمت خیابان‌هایی محسوب می‌شود که برای همه کاربران امن‌تر است.

معاون رئیس شورای شهر نیواورلئان نیز اقدام شورا برای حذف مسیرهای دوچرخه را نه شکست طرفداران دوچرخه‌سواری یا ساکنان، بلکه یک شکست شهری توصیف کرد که شورای شهر به‌طور تصادفی در تلاش برای رفع آن است.

شورا خاطرنشان کرد که به‌رغم مخالفت ساکنان الجزیره، شهر از عقیده خود به‌عنوان «خطوط محافظت‌شده دوچرخه برای ایمن‌تر کردن خیابان‌ها موردنیاز همه است» عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد، به‌ویژه آن‌که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد مسیرهای دوچرخه‌سواری نرخ تصادفات ترافیکی را کاهش داده است.

خطوط مورد بحث شورای شهر نیوارولئان برای حذف، بخشی از حدود ۳۰ مایل مسیر دوچرخه‌سواری شهر است که تاکنون از چشم‌انداز کلی ایجاد ۷۵ مایل مسیر دوچرخه‌سواری در نیواورلئان پیاده‌سازی و بیش از یک سال در حال ساخت بوده است؛ یعنی از لحظه‌ای که شورا بازسازی دو خیابان اصلی الجزیره را آغاز کرد.

بازسازی این خیابان‌ها در کنار مجهز شدن به پایه‌های پلاستیکی برای مسیرهای دوچرخه‌سواری، شامل چیدمان‌های جدیدی می‌شود که رانندگان را ملزم می‌کند برای پارک اتومبیل خود از پارکینگ‌های خیابانی موجود میان خطوط دوچرخه‌سواری و مسیر اصلی استفاده کنند. مدتی پس از اعمال تغییرات شورای شهر نیواورلئان شکایت‌هایی از سوی رانندگان دریافت کرد که در آن‌ها از مشکلات پارک کردن و تنگی مسیر گفته شده بود. شورا پس از آن تعدادی از پایه‌های پلاستیکی را به حاشیه‌های خیابانی نزدیک‌تر کرد و فضای پارک بیشتری را برای اتومبیل‌ها فراهم آورد، بااین‌وجود از حجم شکایت‌ها کاسته نشد و ساکنان این خیابان‌ها همچنان از وضعیت موجود ناراضی بودند.

شورای شهر نیوارولئان به‌منظور دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز جلسه‌ای از نمایندگان دو گروه دوچرخه‌سواران و رانندگان تشکیل داد و اعضای شورا در طول آن به اظهارات همه نمایندگان گوش دادند که شامل آمار تصادفات در خیابان‌های فاقد مسیر دوچرخه‌سواری، نقش مثبت مسیرهای ایجاد شده در بهبود ایمنی همه ساکنان جامعه، آسیب‌های وارده از مسیرهای ایجاد شده بر مشاغل، مشکلات جای پارک، استقبال نکردن یا استقبال اندک ساکنان از مسیرها و تأثیر منفی آن‌ها بر تردد کودکان و توان‌خواهان، کاهش نرخ تصادفات ترافیکی به‌دنبال ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری و مواردی از این قبیل بود.

شورای شهر نیواورلئان در نهایت تصویب کرد که بخشی از مسیر ایجادشده که بیشترین شکایت را دریافت کرده بود حذف شود و برنامه ایجاد مسیرهای امن دوچرخه‌سواری بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد و با شرایط جدید بازنویسی شود.

کد خبر 611087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.