دشمنان به دلیل تاخیر در انعکاس واقعیت، روایتگر اول حادثه درگذشت مهسا امینی شدند

دبیر شورای امنیت کشور با بیان اینکه تاخیر ۴۸ ساعته در انعکاس واقعیت حادثه درگذشت مهسا امینی باعث شد دشمنان روایتگر اول موضوع باشند و به شدت احساسات را برانگیزانند، گفت: آنچه در اعترافات دستگیرشدگان محرز است هدایت، حمایت، پشتیبانی و بهره‌برداری مشهود دشمنان در این موضوع است.

به گزارش ایمنا، سیدمجید میراحمدی که پس از حادثه درگذشت مرحومه مهسا امینی، از سوی وزیر کشور مسئول بررسی کامل این پرونده شد، امروز _دوشنبه هجدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال برگزاری مراسم اربعین بودیم که این موضوع به من ابلاغ شد و بلافاصله کار را شروع کردم.

وی تصریح کرد: جدای از مسیر پزشکی قانونی تحقیقات خود از جمله بررسی کل سوابق پزشکی مهسا امینی را آغاز و جمع‌آوری دوربین‌های شهری مسیر تردد مرحومه را در خواست کردیم و از مسئولان اطلاعاتی خواستیم نظرات و اسناد و مدارک خود را با ما اعلام کنند، همچنین از حفاظت اطلاعات فراجا و دستگاه قضائی خواستیم نتایج تحقیقات خود را به ما اعلام کنند؛ علاوه بر این، کمیته مستقل پزشکی را با حضور سه پزشک بخش خصوصی تشکیل دادیم که متخصصان قلب و عروق، مغز و اعصاب و رادیولوژی بودند. سوابق درمانی و اولیه را از بیمارستان کسری دریافت کردیم.

دبیر شورای امنیت کشور گفت: امجد پدر مهسا امینی در یکم شهریور ۹۵ با مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان مکاتبه‌ای درباره بیماری دخترش انجام می‌دهد؛ او در این نامه نوشته بود که دخترش باید تحت کنترل و مراقبت باشد و هر ماه به تبریز مراجعه کند و در این نامه خواستار ماندن در کنار دختر خود شده است؛ در نتیجه گزارش نهایی آماده و تقدیم وزیر کشور شد، همچنین کمیته پزشکی اعلام کرد فوت مهسا امینی بر اثر مرگ مغزی نبوده است. بعد از این مساله با اتفاقاتی مواجه شدیم که کشور را بیش از ۲۰ روز درگیر کرده است.

وی با اشاره به بازداشت شدگان حوادث اخیر، گفت: آنچه در اعترافات دستگیرشدگان محرز است هدایت، حمایت، پشتیبانی و بهره‌برداری مشهود دشمنان در این موضوع است.

میراحمدی با طرح این موضوع که دشمن به دنبال ایجاد عملیات روانی علیه کشور بود و مرگ مهسا امینی علت آن شد، گفت: ما در بررسی‌های خود به این نتیجه نرسیدیم که فوت امینی اسم رمز این جریانات است و پزشکی قانونی نیز با انجام معاینات سم‌شناسی این فرضیه را رد کرد، اما این موضوع محرز است که به دلیل تأخیر ۴۸ ساعته در انعکاس واقعیت ماجرا و فیلم منتشر شده فراجا، دشمنان توانستند روایتگر اول موضوع باشند و به شدت احساسات را برانگیزند و ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را پشت این برانگیختگی آوردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 611085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.