بیش از ۴ هزار دانش آموز از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند

شهردار بندرعباس گفت: در حال حاضر بالغ بر ۴۵۰۰ دانش آموز از خدمات سرویس مدارس استفاده می‌کنند و در شهرک پیامبر اعظم(ص) نیز اتوبوس برای تردد دانش‌آموزان مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی امروز _دوشنبه هجدهم مهرماه_ در پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر بندرعباس، اظهار کرد: تیرماه امسال جلسات متعددی با سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر، استانداری و آموزش و پرورش برگزار شد و موضوع جذب راننده سرویس مدارس به شرکت‌های ذی ربط اعلام شد که پیرو این اقدام، هفت شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزی و بیش از ۵۷۰ خودرو برای سرویس دهی دانش آموزان جذب شدند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰ دانش آموز از خدمات سرویس مدارس استفاده می‌کنند و در شهرک پیامبر اعظم (ص) نیز اتوبوس برای تردد دانش آموزان مستقر شده است تا در این خصوص مشکل اولیا و دانش‌آموزان مرتفع شود.

شهردار بندرعباس گفت: با اعلام فراخوان مقرر شد در ۱۲ نقطه از شهر بندرعباس اطلاع‌رسانی لازم انجام شود تا رانندگان برای ثبت نام در شرکت‌های زیر مجموعه سرویس مدارس اقدام کنند.

صدور مجوز برای رانندگان سرویس مدارس از هفته آینده

عبدالحسین ارجمند، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار بندرعباس نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر هفت شرکت درون شهری ساماندهی سرویس مدارس هرمزگان را برعهده دارند؛ اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا، بالغ بر ۸۰ درصد رانندگان ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی بندرعباس را زنان تشکیل می‌دادند که به نوعی سرپرست خانواده نیز بودند و در همین راستا از طریق کمیته امداد تسهیلات خوداشتغالی دریافت کردند، همین موضوع باعث شد ما با کمبود راننده مواجه شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در دوم مهرماه، برنامه‌ریزی مطلوبی در ارتباط با موضوع سرویس مدارس دانش آموزان صورت نگرفت و شرکت‌های زیر مجموعه نتوانستند به درستی خدمات مطلوبی را به دانش آموزان ارائه دهند و همین امر باعث شد تا رانندگان نیز با قیمت‌های نجومی، خدمات سرویس‌دهی دانش آموزان را انجام دهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته یکی از بازوان سازمان حمل‌ونقل و ترافیک «آژانس تاکسی تلفنی» بود، گفت: در گذشته آژانس‌های تاکسی تلفنی در قالب سرویس مدارس با همکاری می‌کردند، اما در حال حاضر از ۴۰۰ دستگاه آژانس تاکسی تلفنی، بیشتر از دستگاه فعالیت ندارند و آژانس‌ها نیز نتوانستند در این عرصه به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: پیگیر این مسئله بودیم که سرویس‌های اینترنتی اسنپ برای سرویس مدارس استفاده کنیم که این امر نیز محقق نشد.

ارجمند تصریح کرد: با برگزاری نشست‌های مختلف ادارات ذی‌ربط در پایان قرار بر این شد که در ۱۰ نقطه از شهر بنرهای تبلیغاتی برای سرویس مدارس نصب شود و با این اقدامات رانندگان به شرکت‌های زیر مجموعه در بحث سرویس مدارس مراجعه می‌کنند.

وی گفت: جلساتی را با دادستان و مدیرکل آموزش‌وپرورش در راستای صدور مجوز برای رانندگان سرویس برگزار کردیم و قرار بر این شد که از روز شنبه هفته آینده شرکت‌های خدمات سرویس مدارس برای رانندگان مجوز صادر کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار بندرعباس گفت: برای ثبت نام در سامانه سپند یا سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی مدارک خودرو شامل معاینه فنی وسیله نقلیه، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت رانندگان لازم است، البته شهردار بندرعباس نامه‌ای به استاندار در ارتباط با افزایش ۲۰ درصدی سهمیه سوخت سرویس مدارس ارسال کرده است که امیدواریم این امر محقق شود و علاوه بر آن تسهیلات بانکی علاوه بر رانندگان تاکسی به رانندگان سرویس مدارس تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه دستگاه اتوبوس در ساعات صبح و ظهر ساماندهی و حمل‌ونقل را در محدوده شهرک پیامبر اعظم (ص) انجام می‌دهند و همچنین نیز دو دستگاه اتوبوس، دانش آموزان را از شهرک پیامبر اعظم (ص) به مرکز شهر انقال می‌دهند و مسیریابی حمل و نقل همگانی را در محدوده سه راه برق بندرعباس درست کردیم.

ارجمند ادامه داد: قرار بر این شد که اداره آموزش و پرورش استان هرمزگان با ارسال نامه‌ای به ما اطلاع رسانی کند چه مدارسی سرویس دانش‌آموزی ندارد، اما هنوز آمار دقیقی به دست ما نرسیده است.

کد خبر 611066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.