«شبی در طهران » به روایت کارگردانش

شایان مستوفی که این روزها نمایش «شبی در طهران» را روی صحنه می‌برد، می‌گوید: می‌دانم این روزها حس و حال تئاتر دیدن وجود ندارد اما از مردم می‌خواهیم پشت‌مان را خالی نکنند.

به گزارش ایمنا، شایان مستوفی با ارائه توضیحاتی درباره داستان این نمایش افزود: ماجراهای این نمایش در سال ۱۳۲۰ می‌گذرد؛ در زمان قحطی نان و برنج که طی آن فروشنده گوشت خر، مظنون اصلی پرونده‌ای است که اتفاقات عجیبی را در ژاندارمری رقم می‌زند.

وی که این نمایش را با متنی از نوشته‌های محمد چرم‌شیر روی صحنه می‌برد، با اشاره به علاقه‌اش به آثار چرم‌شیر اضافه کرد: همیشه نمایشنامه‌های آقای چرم‌شیر را دوست داشته‌ام. زمانی که این نمایش را برای اجرا انتخاب کردیم، تاریخی بودن متن برایم جذاب بود، چون نگاه به تاریخ نشان می‌دهد چه بودیم و چه شدیم، چه اتفاقاتی را از سر گذرانده‌ایم و یادآوری بعضی نکات است.

این کارگردان که این نمایش را به عنوان اثری کمدی اجرا می‌کند، تصریح کرد: ما پیش از این شرایط، این نمایشنامه را برای اجرا انتخاب کردیم به این امید که بعد از دوران سخت کرونا، کمی حال خوش به مردم بدهیم. در این یکی دو روز اخیر که نمایش را روی صحنه برده‌ایم، خوشبختانه تماشاگر داشته‌ایم و تمام صندلی‌های سالن پر شده بود. اما حال‌مان خوب نیست و با اینکه پنج ماه برای آماده‌سازی این نمایش زحمت کشیدیم، از مردم توقعی نداریم که در این وضعیت حوصله تئاتر دیدن داشته باشند و از تمام تماشاگرانی که در این مدت به تماشای نمایش‌مان آمده‌اند، تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: سالن تئاتر هم جزئی از همین کشور است و نباید خالی بماند. از مردم می‌خواهم با وجود همه سختی‌ها و محدودیت‌ها، پشت گروه‌های نمایشی را خالی نکنند، همچنانکه کشور ما به فرهنگ و هنرش زنده است.

مستوفی که نمایش خود را در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌کند، با ابراز رضایت از شرایط اجرای این نمایش در روزهای آغازین اجرا اضافه کرد: خوشبختانه در این اجراهایی که پشت سر گذاشته‌ایم، هیچ حاشیه‌ای نداشتیم و تماشاگران هم برای تهیه بلیت نمایش، مشکلی نداشتند. بعضی از سایت تیوال بلیت گرفتند و بعضی هم از طریق گیشه حضوری. معتقدم در همین وضعیت هم باید حال مردم را خوب کرد و به آنان انرژی و آرامش بخشید و ما نیز می‌کوشیم همین کار را انجام بدهیم.

نمایش «شبی در طهران» هر شب ساعت ۲۰ و پانزده دقیقه و به مدت یک ساعت روی صحنه می‌رود.

منبع: ایسنا

کد خبر 611065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.