اسپانیا ترددهای ریلی را دوباره رایگان کرد

مقامات اسپانیا تصمیم گرفته‌اند که سفرهای منظم ریلی در مسیرهای محلی و مسافت متوسط را در سال ۲۰۲۳ به طور رایگان پوشش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت اسپانیا بودجه این کشور را برای سال ۲۰۲۳ اعلام کرد و در آن، یک ماده قابل‌توجه ذکر شده است که به مسافرانی که از قطارهای مسافت کوتاه و متوسط در این کشور استفاده می‌کنند، امکان تمدید بلیت رایگان و تخفیف‌دار را می‌دهد. این اقدام ابتدا قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد، اما مقامات تمدید آن را ضروری دانسته‌اند.

این یارانه، بلیت‌های تک‌سفری را پوشش نمی‌دهد و فقط برای بلیت‌های چندسفری به منظور تشویق استفاده منظم از حمل‌ونقل عمومی اعمال می‌شود.

جنبه اجتماعی این طرح واضح است و هدف آن نشان دادن حمایت مداوم از مسافرانی است که در بحران افزایش شدید قیمت انرژی و تورم غیرقابل کنترل احساس اضطراب می‌کنند. علاوه بر این، چنین تصمیمی به‌خوبی با برنامه‌های ترویج سفرهای ریلی به عنوان روش پایدار و سازگار با محیط زیست مطابقت دارد و در راستای مأموریت‌های کشورهای اروپایی برای کربن‌زدایی است.

اسپانیا ترددهای ریلی را دوباره رایگان کرد

ماریا خسوس مونترو، وزیر دارایی اسپانیا در جلسه توضیح ارائه بودجه گفت: "ما این سیاست را به یک اقدام ساختاری تبدیل می‌کنیم و می‌خواهیم نتایج مشخصی را ببینیم که حمل‌ونقل عمومی برای کاهش انتشار CO2 به ارمغان می‌آورد. بودجه دولت برای تمدید این طرح بالغ بر ۷۰۰ میلیون یورو است."

سفرهای قطار رایگان است، اما کاربران هنگام خرید بلیت برای اولین بار باید ۱۰ یورو بیعانه بپردازند. در طرح اولیه، کاربران قطار باید حداقل ۱۶ بار در فاصله ماه‌های سپتامبر تا دسامبر از بلیت استفاده کنند؛ در صورت رعایت این قانون، مبلغ بیعانه در پایان سال به آنها بازپرداخت می‌شود.

از زمانی که طرح بلیت رایگان در یکم سپتامبر اجرا شد، تعداد کاربران افزایش داشته است و تا امروز ۱.۵ میلیون بلیت رایگان صادر شده است.

اسپانیا ترددهای ریلی را دوباره رایگان کرد

کد خبر 611056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.